Romansowi oszuści wyłudzają coraz więcej

opublikowano: 13-02-2019, 22:00

Federal Trade Commission (FTC), czyli państwowa komisja ds. handlu, popsuła w tym roku Amerykanom romantyczne walentynkowe nastroje.

FTC ostrzegła, że skala strat z powodu przestępstw finansowych „metodą na romans” w 2018 r. była rekordowa i sięgnęła 143 mln USD — napisał „Market Watch”. To ponad czterokrotnie więcej niż kwota wyłudzona przez randkowych oszustów w 2015 r.

— Romansowe oszustwa są dobrze zaplanowanymi atakami socjologicznej manipulacji, oszuści próbują włamać się do świata emocji swojej ofiary jak hakerzy, zamiast napaść na nie z zimną krwią — mówi Nathan Wenzler, dyrektor ds. bezpieczeństwa cyfrowego w Moss Adams.

W wielu scenariuszach powtarza się ten sam schemat — zaczyna się od randki z nieznajomym, poznanym przez internet, często za pomocą aplikacji randkowej. Według FTC liczba takich przestępstw wzrosła w ciągu trzech lat z 8,5 do 21 tys. Statystyczna ofiara jest oszukiwana na kwotę 2,6 tys. USD (tyle wynosi mediana zgłaszanych roszczeń). Największe straty dotyczą grupy wiekowej powyżej 70 lat.

„Na górze róże, na dole fiołki, a twoja walentynka może wcale nie jest aniołkiem” — skomentował „Market Watch”.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu