Rondo Kaponiera przetestuje formułę PPP

  • Emil Górecki
opublikowano: 14-11-2014, 00:00

Za wynajem lokali, powierzchni reklamowej i prowadzenie parkingu Poznań odda główny punkt komunikacyjny.

Poznański Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) szuka chętnego, który będzie zarządzał rondem Kaponiera oraz zaprojektuje i wyremontuje zabytkowe fortyfikacje Kaponiery Kolejowej — podziemnej części ronda.

W zamian za koncesję partner będzie wynajmował lokale użytkowe, prowadził parking oraz czerpał korzyści z wynajmu powierzchni reklamowej.

Kaponiera to centralny punkt miejskiej sieci komunikacji, drugi pod względem wielkości punkt przesiadkowy transportu zbiorowego w wielkopolskiej stolicy.

Obecnie trwa przebudowa węzła komunikacyjnego, której zakończenie jest zaplanowane na sierpień 2015 r. Wówczas rondo będzie miało trzy poziomy o łącznej powierzchni 18,2 tys. mkw., z czego ponad 2 tys. mkw., czyli 18 lokali, zostanie przeznaczone pod najem. Ponadto będzie miało dwupoziomowy parking na 248 samochodów.

Do wykorzystania — głównie pod działalność reklamową — jest też powierzchnia wokół ronda: platforma przystankowa, wejścia na poziom -1, a także ciągi komunikacyjne łączące platformę przystankową z podziemnym parkingiem.

Ryzyko dotyczące popytu na parking i lokale ma wziąć na siebie koncesjonariusz. ZTM zakłada, że do zawarcia umowy koncesji dojdzie już w I kw. 2015 r.

Na chętnych czeka do 22 grudnia 2014 r. Szacunkowa wartość umowy to 7-14 mln zł, a czas jej trwania — 5-10 lat. W zeszłym roku wyremontować przejścia podziemne w podobnej formule chciał Kraków. Prywatna firma miała w zamian korzystać z punktów handlowych nawet przez 16 lat. Oferta jednak nikogo nie skusiła.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane