„Ropniaki” tracą na popularności

DI. IBMR Samar
opublikowano: 24-09-2009, 12:44

Udział diesla w sprzedaży aut maleje z powodu turystyki zakupowej oraz ograniczenia zakupów flotowych – alarmuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Według specjalistów z Samar do 37 proc. spadł w tym roku udział aut z silnikiem wysokoprężnym w sprzedaży samochodów osobowych, co oznacza spadek o  ponad 5 pkt proc. w stosunku do roku ubiegłego. Z danych Instytutu  wynika, że do końca sierpnia sprzedano 79,6 tys. samochodów napędzanych silnikiem diesla i 135 tys. benzynowych. Rok temu udział diesla wynosił 42,4 proc.
Dlaczego trak się dzieje?

- Otóż na spadek udziału silników wysokoprężnych ma wpływ przede wszystkim dobra sprzedaż aut z segmentu A i B, która w tym roku rośnie za sprawą turystyki zakupowej z Niemiec czy Słowacji. W tych segmentach tradycyjnie już udział silników wysokoprężnych jest niewielki, co przekłada się na większą niż zwykle liczbę aut z silnikiem benzynowym w sprzedaży ogółem. I tak od stycznia do sierpnia wyjechało z salonów 8 855 samochodów z segmentu A i B wyposażonych w diesla, podczas gdy z jednostką benzynową aż 72 258 – wyjaśnia w swoim artykule Tomasz Dominiak z IBMR Samar.

Jak wygląda sytuacja w innych segmentach?

- W segmencie C sprzedano do końca sierpnia 2009 r.38,5 tys. diesli, podczas gdy benzyny 50,3 tys. sztuk. Za to już w segmencie D te proporcje wynoszą 23,5 i 10,8 tys. egzemplarzy na korzyść diesla. Silniki wysokoprężne wyraźnie dominują w segmencie E – obok 3,8 tys. aut napędzanych tym silnikiem, sprzedano tylko 839 benzynowych – czytamy
Jak wynika z tekstu Tomasz Dominiaka na mniejszy niż przed rokiem udział diesla w sprzedaży ogółem ma też  wpływ spadek sprzedaży flotowej. Od stycznia do lipca 2009 r. rejestracje na firmy, bez uwzględnienia aut osobowych z homologacją ciężarową, spadły o 33 proc., zaś po doliczeniu aut z kratką o 25,8 proc. Rok temu przedsiębiorcy zarejestrowali w okresie styczeń – lipiec 93 444 auta (48,14 proc. ogółu rejestracji), podczas gdy w tym roku już tylko 69 356 samochodów (43,24 proc. udziału w rejestracjach). Mimo ograniczenia zakupów flotowych w związku z pogorszeniem sytuacji ekonomicznej, struktura sprzedaży aut dla firm nie uległa zmianie i w firmach wciąż króluje diesel.

Obserwowane w Polsce tendencje w sprzedaży diesla zasadniczo nie różnią się od tego, co dzieje się w zachodniej Europie. Z danych ACEA wynika, że w pierwszym półroczu rynek aut z silnikami wysokoprężnymi skurczył się w 15 „starych” krajach UE z 52.7 do 45.9 proc.

None
None
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI. IBMR Samar

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane