Rosną internetowe wydatki Polaków

opublikowano: 03-07-2013, 00:00

Polski internet jest nieco szybszy od gospodarki.

Według Międzynarodowego Funduszu Walutowego, mamy 24. największy PKB na świecie, tymczasem z najnowszego raportu „Global Perspective on retail: online retailing", przygotowanego przez Cushman & Wakefield, wynika, że nasza branża handlu internetowego jest globalnie 15. pod względem wartości sprzedaży. Trochę gorzej, ze względu na szwankującą infrastrukturę, jest w rankingu ogólnej „dojrzałości” rynku — tu zajmujemy 28. miejsce. Sprzedaż w sieci stanowi już 4,6 proc. ogólnego wyniku branży handlowej — na najbardziej rozwiniętym rynku południowokoreańskim to aż 12 proc. Globalna e-sprzedaż rośnie w ostatnich latach o średnio 18 proc., głównie dzięki rynkom azjatyckim i południowoamerykańskim.

16,2 mld zł Na tyle szacowana jest wartość polskiego rynku handlu internetowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu