Rosną wpływy reklamowe stacji radiowych

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 2006-06-20 07:31

Prawie wszystkie rozgłośnie osiągnęły w maju wyższe wpływy reklamowe niż rok temu. Liderami w swoich grupach pozostają RMF FM, Radio WAWa i Radio Eska Warszawa.

Prawie wszystkie rozgłośnie osiągnęły w maju wyższe wpływy reklamowe niż rok temu. Liderami w swoich grupach pozostają RMF FM, Radio WAWa i Radio Eska Warszawa.

    RMF FM według danych cennikowych osiągnął z reklam w maju br. 38,9 mln zł (wzrost o 17 proc. w stosunku do maja ub.r.). Wpływy Radia Zet wyniosły 33,7 mln zł (wzrost o 4 proc.), Programu III Polskiego Radia – 6,1 mln zł (wzrost o 19 proc.), Programu I – 4,2 mln zł (wzrost o 22,5 proc.), Radia Bis – 0,09 mln zł (wzrost o 34 proc.), a Programu II – 0,04 mln zł (wzrost o 74 proc.).

Wśród stacji ponadregionalnych liderem jest Radio WAWa z przychodami 2,2 mln zł (wzrost o 53 proc.). Wpływy Radiostacji wyniosły 0,9 mln zł (wzrost o 23 proc.), Tok FM - 0,5 mln zł (wzrost o 134 proc.), a RMF Classic – 0,2 mln zł (wzrost o 55 proc.).

Pięć najlepiej zarabiających rozgłośni lokalnych to stacje sieci Radia Eska. Warszawska Eska zarobiła 3 mln zł (wzrost o 13 proc.), łódzka – 2,4 mln zł (wzrost o 306 proc.), wrocławska – 2,43 mln zł (wzrost o 25 proc.), trójmiejskie Radio Hit FM (należy do sieci Eska) – 2,2 mln zł (wzrost o 120 proc.), a poznańska Eska - 2 mln zł (wzrost o 9 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: łódzkie Radio Złote Przeboje 101,3 FM – 1,42 mln zł (nie było monitorowane rok temu), Radio Eska Katowice – 1,42 mln zł (wzrost o 68,5 proc.), warszawskie Radio PiN 102 FM – 1,37 mln zł (wzrost o 52 proc.), katowickie Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM – 1,34 mln zł (wzrost o 23 proc.) i warszawskie Radio Pogoda 100,1 FM Złote Przeboje – 1,33 mln zł (spadek o 3 proc.).Wszystkie dane cennikowe, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor.

WST, Presserwis