Rośnie biznes gluten-free

Do bezglutenowców dołączają duzi gracze, a rynek zyskuje na atrakcyjności.

Producenci żywności bez glutenu — spojrzyjcie na Polskę. Zachęca do tego branżowy portal Just-food.com. Tłumaczy w swojej analizie, że ta kategoria produktów przestała dynamicznie rosnąć na rynku włoskim, niemieckim i brytyjskim, więc warto spojrzeć na polskich odbiorców. Powołuje się na dane firmy badawczej Mintel, z których wynika, że 6 proc. nowych produktów spożywczych wprowadzonych na rynku

Zobacz więcej

makaron Unsplash, Pixaby CC0 Public Domain

w ciągu ostatnich 12 miesięcy (zakończonych we wrześniu) nie zawierało glutenu. Szczególnie dużo takich debiutów widać w przekąskach, makaronach, pizzy, pieczywie i daniach gotowych. „PB” na początku zeszłego roku wskazywał, że moda na żywność gluten-free przekształciła się w całkiem ciekawy rynek, choć jego wartość nie przyciągnęła jeszcze spożywczych gigantów. To jednak również się zmienia. W tym roku wartość zakupów produktów bez glutenu przekroczyć ma 120 mln zł (dane Euromonitora), a w zeszłym miesiącu z produktami tego typu na polskim rynku zadebiutował Dr Oetker.

Markę własną „free from”, pod którą sprzedawane są m.in. produkty bezglutenowe, zaprezentowało niedawno Tesco. Z przeprowadzonych na zlecenie sieci badań wynika, że po produkty bez lub z obniżoną wartością cukru, bez laktozy, glutenu itp. sięga 89 proc. Polaków. To może oznaczać przełom w branży. Dotychczas jedną z głównych barier w zwiększaniu sprzedaży, zdaniem ekspertów, była wysoka cena. Ta zaś wynikała z konieczności importu wielu produktów i niewielkiej skali rynku przy wysokich kosztach bezglutenowej produkcji. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Rośnie biznes gluten-free