Rośnie pakiet marek i sprzedaż

KK
opublikowano: 2005-07-25 00:00

Browar sprzedał ponad 500 tys. hl piwa, czyli tyle, ile rok wcześniej. Przybyły mu trzy nowe brandy regionalne.

Zarząd Browaru Belgia jest bardzo zadowolony z wyników I półrocza. Zakład sprzedał ponad 500 tys. hl piwa. To wynik zbliżony do sprzedaży z tego samego okresu 2004 r. Wynik EBITDA był o 6 mln zł lepszy od ubiegłorocznego. Spółka nie podaje jednak ani wysokości zysku, ani przychodów ze sprzedaży.

— Wyniki pozwalają nam patrzeć optymistycznie w przyszłość. Pokazują, że wewnętrzna reorganizacja w firmie była właściwą strategią — mówi Aleksander Chmielewski, dyrektor generalny Browaru Belgia.

Jego zdaniem, liczby potwierdzają także, że firma utrzymała pozycję i jest liczącym się graczem na konkurencyjnym rynku.

W tym roku powiększyła liczbę marek piwa w ofercie. W marcu przejęła od firmy Beta Consulting trzy znane w regionie świętokrzyskim brandy: Grünengold, Kronengold i Kronengold Mocne. Do tej pory browar rozlewał te piwa na zlecenie Beta Consulting.

Plany dla nowych marek przewidują przede wszystkim zmianę opakowania oraz obniżenie cen, by stały się bardziej atrakcyjne dla klientów. W czerwcu browar wprowadził też na rynek Shii’n, piwo smakowe dla kobiet.

Zdaniem przedstawicieli Belgii, zatrudnienie 50 nowych pracowników w dziale sprzedaży spowodowało zwiększenie zbytu marki Gingers o 15 proc. w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.

W 2004 r. spółka sprzedała ponad 1 mln hl piwa, o 1 proc. więcej niż rok wcześniej. Obroty sięgnęły 220 mln zł, ale zanotowała ona stratę. Kontroluje 4 proc. rynku piwa. Browar Belgia należy do belgijskiego Palm Breweries International.