Czytasz dzięki

Rośnie ruch w salonach z autami do pracy

MIB
opublikowano: 23-10-2020, 19:53

Październik jest lepszy od września, ale i tak w ciągu 20 dni zarejestrowano o 5,5 proc. mniej samochodów niż rok temu.

W pierwszych dwóch dekadach października zarejestrowano niespełna 23,3 tys. nowych aut osobowych i dostawczych (o dmc. do 3,5 t). To o 5,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 r. Spadek zainteresowania nowymi samochodami na tak niewielkim poziomie to zasługa wyłącznie wzrostu popytu na samochody dostawcze. W analizowanym okresie przybyło ich nieco ponad 3,1 tys. (wzrost o 8,2 proc. r/r). W tym samym czasie urzędy rejestracji wydały niespełna 23,2 tys. kompletów tablic rejestracyjnych dla nowych osobówek. To z kolei o ponad 7 proc. mniej niż w ciągu pierwszych 20 dni października zeszłego roku.Liderem w grupie modeli osobowych po 20 dniach października jest Skoda Octavia (1276), przed Toyotą Yaris (1002) i Toyotą Corollą (820). W zestawieniu modeli dostawczych prowadzi Renault Master (439), a dalej są Mercedes Sprinter (372) i Fiat Ducato (351).Po 20 dniach tego miesiąca całkiem dobrze wygląda natomiast sytuacja w segmencie marek premium. Zarejestrowano prawie 4,4 tys. samochodów zaliczanych do tej grupy, co oznacza ponad 12-procentowy wzrost w porównaniu do sytuacji sprzed roku.- Wzrost zanotowano w kanale sprzedaży bezpośredniej do firm oraz w przypadku firm zajmujących się wynajmem krótkoterminowym. W stosunku do analogicznego okresu września tego roku wynik jest lepszy o ponad 10 proc. głównie za sprawą wzrostu rejestracji na dealerów, firm nie korzystających z finansowania zewnętrznego oraz osób fizycznych. Chociaż w części salonów ruch się zmniejszył, wciąż na rynku mamy marki, które całkiem nieźle sobie radzą - komentuje Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

fot. DAVID W CERNY _ Reuters _ Forum
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane