Royal PBK rozszerza sieć o bank
SYNERGIA: Tomasz Telejko, prezes Royal PBK, mówi, że Royal&SunAlliance rozważa zwiększenie obszaru działania. Tymczasem Royal PBK korzysta z synergii grupy PBK. Wykorzysta bowiem sieć banku PBK. fot. ARC
Życiowe towarzystwo Royal PBK, oprócz własnej sieci sprzedaży, wykorzysta wkrótce do dystrybucji ubezpieczeń oddziały banku PBK, swojego akcjonariusza. W pierwszym kwartale 2001 roku firma zamierza podnieść kapitał.
Towarzystwo ubezpieczeń na życie Royal PBK przygotowuje się do znacznego powiększenia liczby klientów. Elementem nowej strategii jest kampania reklamowa, która rozpoczęła się na przełomie kwietnia i maja. Przedstawiciele towarzystwa zastrzegają, że to nie koniec działań marketingowych.
Dla Royal PBK pracuje ponad 500 osób, tworzących własną sieć sprzedaży. Obecnie uruchamiany jest kolejny kanał dystrybucji — sieć banku PBK, który posiada ponad 300 oddziałów. Zdaniem Tomasza Telejko, prezesa Royal PBK, koncepcja ta oparta jest na wzorach sprawdzonych w Wielkiej Brytanii. Poprzez sieć banku będą sprzedawane produkty towarzystwa życiowego, a później ubezpieczenia tworzone pod produkty bankowe. W przyszłym roku ma ruszyć sprzedaż polis przez Internet.
W tym roku towarzystwo skupiło się głównie na rozwoju produktów indywidualnych. W przyszłym roku przyjdzie kolej na grupowe. Obecnie sztandarową ofertą Royal PBK jest ubezpieczenie uniwersalne Kolory Życia.
Od pierwszego kwietnia, kiedy ten produkt wprowadzono, Royal PBK pozyskał około 2,5 tys. klientów. W sumie towarzystwo ma ich około 10 tys. Tomasz Telejko liczy, że spółce uda się pozyskać pół miliona klientów, głównie zainteresowanych ubezpieczeniem Kolory Życia. W jakim nastąpi to czasie, prezes nie chciał jednak ujawnić. Nie odpowiedział także na pytanie, kiedy towarzystwo zacznie przynosić zyski.
Od wejścia w kwietniu ubiegłego roku do spółki brytyjskiego akcjonariusza — Royal & SunAlliance (ma 60 proc. akcji) — jej akcjonariusze zainwestowali w spółkę ponad 100 mln zł. Natomiast plany inwestycyjne są uzależnione od rozwoju spółki. Wiadomo, że w I kwartale przyszłego roku zostanie zwiększony kapitał akcyjny spółki (obecnie — 70,75 mln zł).
Tomasz Telejko przewiduje, że na koniec roku zebrana składka wyniesie ponad 12 mln zł, czyli dwukrotnie więcej niż po sześciu miesiącach (6,3 mln zł). Prezes Royal PBK dodał, że niewykluczone jest przejęcie jednego z konkurentów. Konkretne decyzje jeszcze nie zapadły.