Royal Unibrew w piwnym natarciu

WIS
opublikowano: 22-04-2009, 00:00

Duńska firma chce podbić polski rynek regionalną marką piwa. Jeszcze w tym roku chce wprowadzić Łomżę do 30 proc. sklepów.

Duńska firma chce podbić polski rynek regionalną marką piwa. Jeszcze w tym roku chce wprowadzić Łomżę do 30 proc. sklepów.

Firma Royal Unibrew Polska, numer cztery na rynku markowych piw, po Kompanii Piwowarskiej, Grupie Żywiec i Carlsberg Polska, przegrupowuje siły przed rynkową ofensywą. Co prawda sprzedaje browar w Koszalinie, ale tylko po to, żeby lepiej wykorzystać moce w swoich pozostałych browarach, głównie tym w Łomży. A marka Łomża będzie flagową marką firmy w Polsce i jedną z siedmiu strategicznych marek w portfolio grupy Royal Unibrew na świecie.

— Łomża zdobyła bardzo silną pozycję na rynku Polski północno-wschodniej, dlatego zdecydowaliśmy się na rozszerzenie jej sprzedaży i promocji poza regionem macierzystym. Postaramy się, aby na koniec tego roku piwo Łomża Export było dostępne w 30 proc. punktów sprzedaży w całej Polsce. Będziemy przy tym wspierać markę ogólnopolską kampanią reklamową. Szczególnie agresywnie zdecydowaliśmy się promować ją w Warszawie — mówi Radosław Kasyk, dyrektor marketingu w firmie Royal Unibrew Polska.

Równolegle, firma zamierza rozwijać także inne marki, jednak na razie głównie na rynkach regionalnych: Strzelec w Małopolsce, Rybnicki Full na Śląsku i Brok na Pomorzu. W dużych miastach postawi na piwa smakowe Cooler, a także na importowane z Danii piwo Faxe.

— Rozwinięcie sprzedaży piwa Łomża w całym kraju to trudne i kosztowne zadanie. Będzie ono bowiem musiało odebrać miejsce na półce sklepowej innym, sprawdzonym już markom, na co detaliści mogą niechętnie się decydować, zwłaszcza w czasach osłabienia ekonomicznego i stagnacji na rynku piwa — komentuje przedstawiciel konkurencyjnej firmy zastrzegający anonimowość.

To jednak niejedyne wyzwanie. Duńska firma ma też 48 proc. udziałów w browarach Perła i Zwierzyniec, jednak nie jest z tego faktu zbyt zadowolona.

Maciej Rybicki, dyrektor generalny Royal Unibrew Polska, nie ukrywa, że jego firmę interesowałoby przejęcie nad nimi kontroli albo przynajmniej unormowanie stosunków z obecnym właścicielem, bo nie układają się one najlepiej. Z nieoficjalnych informacji wynika, że pośrednio kontroluje je wciąż kontrowersyjny biznesmen Józef Hubert Gierowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Royal Unibrew w piwnym natarciu