Rozwiązanie dla logistyki

Materiał partnera dodatku
opublikowano: 2012-09-25 00:00

Komentarz Asseco Polland

PARTNER DODATKU — ASSECO POLAND

OLGA ZAJKOWSKA dyrektor działu sprzedaży Pionu Kluczowych Przedsiębiorstw Asseco Poland

Wdobie wszechogarniającej konkurencji wygrywa firma, która jest w stanie zaoferować produkty tanio, szybko i bardzo dobrej jakości. Aby było to możliwe, logistyka w firmie powinna działać bez zarzutu, tzn. kompletacja dostaw i czas dostarczenia powinny być maksymalnie krótkie, koszt obsługi zoptymalizowany, a reklamacje zminimalizowane. A do tego niezbędne są właściwe narzędzia informatyczne wkomponowane w jeden system klasy ERP, które pozwolą zautomatyzować i właściwie zarządzać całym procesem logistycznym.

Asseco Poland SA w ramach systemu Microsoft Dynamics AX dysponuje autorskim rozwiązaniem, które automatyzuje zakupy, przyjęcia towarów i surowców oraz ich wysyłkę do klienta. Zapisywanie operacji magazynowych i produkcyjnych odbywa się w czasie rzeczywistym za pomocą autorskiej „Aplikacji terminalowej”zainstalowanej na dotykowych terminalach mobilnych, a obsługa magazynu w samym systemie Dynamics AX sprowadza się głównie do analizy danych i raportowania. Stosowanie kodów kreskowych pozwala zautomatyzować operacje magazynowe. Rozwiązanie to może być stosowane do obsługi magazynu płaskiego, ale optymalne korzyści daje w obsłudze magazynu z kontrolą składowania.

Efektywna logistyka to też sprawne zarządzanie spedycją. Rozszerzeniem „Aplikacji terminalowej” jest moduł „Spedycja”, umożliwiający kompleksowe zarządzanie środkami transportu i bieżącą kontrolę jego kosztów. Ewidencja danych związanychz przewoźnikami, pojazdami i trasami oraz integracja z innymi procesami w systemie ERP pozwala na planowanie m.in. niezbędnej liczby pojazdów, kosztów transportu na podstawie cenników i umów z przewoźnikami, tras, wykorzystania powierzchni załadunkowej. Z modułem „Spedycja” zintegrowano portal WWW dla dostawców, w którym mogą awizować dostawy. Skutkuje to rezerwacją okien czasowych w konkretnych dokach.

Na podstawie danych z „Aplikacji terminalowej” i modułu „Spedycja” osoby odpowiedzialne za logistykę mogą na bieżąco śledzić wskaźniki realizacji przyjęć, wysyłek towarów, zleceń transportowych, rentowności kalkulowanych cen i szybko na nie reagować. Firma nie ponosi kosztów związanych np. z nieefektywnym wykorzystaniem miejsc magazynowych, powierzchni załadunkowej czy ramp rozładunkowych. Dzięki kompleksowemu zarządzaniu logistyką szybciej obsługuje klientów, może zrealizować więcej zleceń, co zwiększa zadowolenie kontrahentów i w efekcie — zyskowność.