Ruda Śląska wyda 4,3 mln zł na e-usługi

PAP/DI
aktualizacja: 02-11-2017, 12:26

Samorząd Rudy Śląskiej pozyskał 4,3 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej na rozwój e-usług z zakresu geodezji i kartografii. Dzięki temu sprawy związane z udostępnieniem kopii map czy wypisami z ewidencji gruntów i budynków będzie można załatwić bez wychodzenia z domu.

- Wszystko odbywać się będzie przez internet: złożenie wniosku, wykonanie przelewu i odbiór potrzebnego dokumentu lub mapy - zapowiedziała prezydent miasta Grażyna Dziedzic.

Ruda Śląska ma to zadanie zrealizować do 2020 r. Dofinansowanie przyznano, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, na wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych. Cała inwestycja kosztować ma ponad 5,1 mln zł, z czego unijna dotacja to ponad 4,3 mln zł.

- Rozwijanie e-administracji to jedno z zadań, które chcemy realizować w naszym mieście w ramach smart city. Sprawne i szybkie załatwianie spraw urzędowych to bowiem jeden z wyznaczników przyjaznego i inteligentnego miasta - podkreślił wiceprezydent Michał Pierończyk.

Jak zaznaczają lokalne władze, właśnie wygoda i oszczędność czasu będą najważniejszymi korzyściami dla klientów systemu, który zamierza wdrożyć miasto.

- Za pomocą portalu internetowego mieszkaniec będzie mógł wskazać działkę lub zaznaczyć interesujący go obszar miasta, a następnie wybrać dokument, którego potrzebuje, np. kopię mapy czy wypis z ewidencji gruntów. Następnie, po dokonaniu przelewu internetowego, będzie mógł pobrać zamówiony dokument - wyjaśnił geodeta miasta Grzegorz Ogórek.

Dla większości operacji nie będzie potrzeby zakładania profilu zaufanego, co powinno jeszcze ułatwić korzystanie z systemu. Docelowo część usług realizowanych za pomocą tego portalu będzie miało też wersję mobilną.

Portal ma być także ułatwieniem dla inwestorów – zarówno dla tych większych, jak i tych, którzy zamierzają budować dom. Dzięki możliwości uzyskania potrzebnych dokumentów, z zasobu kartograficznego i geodezyjnego miasta, unikną części wizyt w magistracie. W ten sposób przyspieszony zostanie cały proces uzyskiwania wszelkich zgód i pozwoleń niezbędnych przy realizacji inwestycji. Uruchomienie e-usług to także oszczędności dla samego urzędu miasta. Oprócz zwiększenia efektywności pracy zmniejszą się też koszty związane z zakupem papieru.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP/DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Ruda Śląska wyda 4,3 mln zł na e-usługi