Runmageddon przekracza granice

opublikowano: 17-06-2019, 15:13

Polski lider wśród organizatorów biegów z przeszkodami założył nową spółkę z myślą o ekspansji. Szuka 2 mln zł i chce rzucić rękawicę Spartan Race.

Polski rynek imprez biegowych jest w stagnacji poza jedną kategorią - OCR, czyli biegów z przeszkodami.  Z roku na rok rośnie liczba chętnych, by wylewać w błocie krew, pot i łzy.  Lider tej kategorii, czyli Runmageddon, celuje w 100 tys. uczestników. W ub. roku łącznie w imprezach tej marki wzięło udział 80 tys. osób.

Jarosław Bieniecki
Fot. Materiały prasowe

- Jesteśmy dzisiaj o ponad 50 proc. więksi niż wszystkie duże maratony w Polsce razem wzięte. Czas pomyśleć o ekspansji za granicą - mówi Jarosław Bieniecki, prezes spółki Extreme Events (EE), organizatora biegu Runmageddon.

Nowy plan…

Twórcy EE powołali właśnie nową spółkę akcyjną - Runmageddon, której głównym celem będzie rozwijanie marki za granicą. Szukają dla niej inwestorów - od kilku dni na akcje spółki można się zapisać w ramach akcji crowdfundingowej. Oferują fanom 2,5 proc. akcji wartych łącznie 2 mln zł. W ciągu kilku dni zgłosiły się 154 osoby, które zainwestowały 193 tys. zł. 

Jarosław Bieniecki w planach ma tworzenie sieci franczyzowej, nie wyklucza też akwizycji.

- Wybraliśmy kilka krajów Unii Europejskiej, od których planujemy rozpocząć przygodę z globalizacją marki. Celujemy w organizatorów OCR o ugruntowanej reputacji, z rzeszą fanów, firmy które tak jak my wyrosły na miłości do sportu i pasji do tej dyscypliny. Nie ograniczamy się w kwestii skali i  zakresu biznesu. Liczy się dla nas potencjał oraz „to coś”, czego nie można zmierzyć, czyli chemia z właścicielami - mówi Jarosław Bieniecki.

Nie ujawnia szczegółów dotyczących potencjalnych akwizycji, ale zapewnia, że w tej sprawie „są już prowadzone rozmowy z potencjalnymi partnerami z czterech krajów.”

- Wygląda to dość optymistycznie - informuje  Jarosław Bieniecki.

Jeśli chodzi o biegi z przeszkodami Runmageddon w Polsce jest niekwestionowanym liderem. Ma - według właścicieli marki - 65 proc. rynku, którego potencjalną wartość trudno dzisiaj oszacować. Docelowo Jarosław Bieniecki myśli też o wyjściu poza Europę.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

- Z podziwem obserwujemy rynek USA, gdzie liczba uczestników OCR w 2017 r. osiągnęła 6 mln. W przeliczeniu na populację Polski daje to ponad 600 tys. uczestników rocznie. Bez wątpienia nasz potencjał rozwoju organicznego jest spory - mówi Jarosław Bieniecki.

Informuje, że w USA szacunkowa wartość rynku imprez biegowych to 1 mld USD. Jedną z najbardziej znanych marek w kategorii biegów OCR za oceanem jest Spartan Race, który działa łącznie w 30 krajach, m.in. w Niemczech i Czechach. Jest też obecny w Polsce.

 …  i przeszkody

- Rynek imprez typu maraton, półmaraton i bieg na 10 km jest w odwrocie - z naszych danych wynika, że łączna liczba uczestników większości tego typu biegów ostatnio wyraźnie spada. Tymczasem taka marka jak Runmageddon, która oferuje coś innego, rośnie w siłę. W swojej kategorii nie mają sobie równych, bo inni organizatorzy biegów z przeszkodami w Polsce kładą większy nacisk na wyczynowy, sportowy charakter imprez, tam liczą się umiejętności techniczne. W Runmageddonie może wziąć udział praktycznie każdy,  to często impreza o charakterze integracyjnym, idealna oferta np. dla korporacji i amatorów - mówi Marcin Dulnik, redaktor naczelny portalu Biegowe.pl.

Podkreśla, że to nie pierwsza próba wyjścia za granicę Jarosława Bienieckiego. Od dwóch lat działa już spółka Runmageddon Global, która organizuje wydarzenia sportowe w Maroku, na Saharze i w Gruzji, w górach Kaukaz.

- Do tej pory Runmageddon nie odniósł spektakularnych sukcesów za granicą. W Polsce natomiast rodzima impreza zdecydowanie wygrywa ze Spartan Race. Pozyskanie kapitału przez nowa spółkę Runmageddonu pozwoliłoby rzucić rękawicę Spartan Race w innych krajach - dodaje Marcin Dulnik.

 

NOWY RYNEK
Rynek imprez biegowych to przede wszystkim wpływy ze sprzedaży pakietów startowych, ale też z umów sponsoringowych i współpracy z samorządami. W tegorocznym raporcie Sponsoring Insight, dotyczącym rynku sponsoringu sportowego, po raz pierwszy uwzględniono biegi z przeszkodami. Znalazły się w top 10 dyscyplin, pozwalających w sposób efektywny komunikować markę sponsora. Według raportu wartość rynku sponsoringu sportowego w Polsce to 870,7 mln zł, a udział wszystkich imprez biegowych (w tym biegów OCR) to 3,1 proc.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane