Już po raz drugi redakcja dziennika „Puls Biznesu” oraz Program III Polskiego Radia ogłaszają konkurs, którego celem jest wyłonienie przedsiębiorcy ambasadora Polski na rynkach UE. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości ok. 100 000 złotych.
Do rywalizacji mogą stanąć przedsiębiorcy, których firmy działają już na rynkach „piętnastki” eksportując do nich swoje towary lub usługi. Poszukujemy jednak tylko tych, którzy są wiodącymi lub wyłącznymi właścicielami firm. Celem konkursu jest promocja przedsiębiorców, których spółka, jej znak firmowy lub marka stały się — lub mają na to szanse — wizytówką Polski.
Ostatecznego zwycięzcę z otrzymanych zgłoszeń wybierze jury, do którego konkursu zaprosiliśmy:
Jarosława Pietrasa, podsekretarza stanu w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej
Jacka Piechotę, wieceministra gospodarki
Bruno de Thomasa, ambasador Komisji Europejskiej w Polsce
Roberta Gwiazdowskiego, eksperta z Centrum im. A. Smitha
Sebastiana Mikosza, wiceprezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych
Artura Dyro, członka zarządu Young Digital Poland (Huzar Europy 2003)
Henrykę Bochniarz, prezydenta Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych.
Ponadto z ramienia organizatorów w obradach jury będą również uczestniczyli:
Witold Laskowski i Wiktor Legowicz z Programu III Polskiego Radia
Andrzej Nierychło i Jarosław Sroka z Pulsu Biznesu.
W pierwszej edycji konkursu zwyciężył Artur Dyro z firmy Young Digital Poland. Wyróżnienia otrzymali: Adama Pstrągowski, (Silver & Amber), Jerzy Dryndos (Logotec Engineering Group), Lech Sznajder (ZAP Sznajder Batterien), Irena Osiak, (Med & Life).
Zgłoszenia w konkursie będzie można przesyłać od 16 lutego do 10 marca. Szczegółowe informacje będą publikowane już od najbliższego poniedziałku w „Pulsie Biznesu”. „Huzar Europy” będzie również promowanych w Programie III PR.