Rusza Media Planning

Małgorzata Zgutka
10-05-2000, 00:00

Rusza Media Planning

Dom będzie proponował doradztwo medialne

WIĘCEJ OBOWIĄZKÓW: Domy mediowe będą odgrywały coraz poważniejszą rolę. Zostanie im powierzone wspóltworzenie strategii reklamowych firm — twierdzi Iwona Dynowska, dyrektor generalny Media Planning. fot. Grzegorz Kawecki

Nowy dom mediowy — Media Planning rozpoczął działalność na polskim rynku reklamy. Hiszpańska firma ma już pierwszych klientów. Pierwszym krokiem domu było przejęcie działu mediowego agencji Euro RSCG Poland.

Media Planning należy do działającej w 14 krajach sieci domów mediowych Media Planning Group. W Hiszpanii i krajach latynoamerykańskich są one największymi firmami zajmującymi się obsługą medialną przedsiębiorstw. We Francji Media Planning plasuje się na drugiej pozycji pod względem wielkości przychodów. Pojawienie się domu w Polsce jest konsekwencją tego, co stało się rok temu na Zachodzie. Media Planning Group wykupiła wówczas 55 proc. udziałów koncernu Havas Advertising, którego własnością jest agencja Euro RSCG. Dlatego dom mediowy rozpoczął w Polsce działalność od przejęcia działu mediów tej agencji.

Ścisła współpraca

— Dział mediów Euro RSCG nie był imponujący. Głównymi jego klientami byli m.in. Bank Śląski, Intel, Polkomtel (operator Plus GSM). Wiele firm korzystających z usług tej agencji reklamowej nie było obsługiwanych przez ten dział. Teraz mamy zamiar je odzyskać i prowadzić ścisłą współpracę ze wszystkimi klientami Euro RSCG — wyjaśnia Iwona Dynowska, dyrektor generalny Media Planning.

Twierdzi, że oprócz tego dom chciałby nawiązać kontakty z firmami, które na Zachodzie już współpracują z Media Planning.

— Przede wszystkim jednak chcemy walczyć o lokalnie zdobywanych klientów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie będzie to łatwe, bo konkurencja jest duża. Działy mediowe większości dużych agencji już przekształciły się w niezależne domy mediowe — tłumaczy Iwona Dynowska.

Przyznaje, że trend oddzielenia kreacji od mediów i tworzenia się niezależnych domów mediowych wzmocił się w 1999 roku. Tak powstał m.in. Starcom i Universal.

— Agencje i ich klienci zdali sobie sprawę z tego, że łączenie kreacji i obsługi medialnej w jednej firmie nie jest najlepsze. Lepiej, gdy budżety przeznaczone na reklamę firmy dzielą między dwa podmioty: agencję reklamową i dom mediowy — mówi Iwona Dynowska.

Jej zdaniem zaczyna się również zmieniać rola domów mediowych. Nie będą one tylko hurtowniami do kupowania czasu antenowego i powierzchni w prasie.

— Już teraz coraz więcej domów mediowych oprócz planowania kampanii proponuje również kompleksowe doradztwo reklamowe. Najpierw definiuje grupę docelową firmy, a później planuje całą jej kampanię. Jednak wiele domów działa wciąż na starych zasadach, ograniczając się jedynie do planowania kampanii w mediach i rezerwowania czasu antenowego — wyjaśnia Iwona Dynowska.

Przyznaje, że właśnie proponując kompleksową obsługę Media Planning chce pozyskiwać klientów.

Zdaniem Marii Górskiej z domu mediowego Universal, nowy dom mediowy nie będzie miał trudności z zadomowieniem się na rynku.

— Klientów z roku na rok przybywa. Myślę, że Media Planning będzie miał co robić. Oprócz tego większa konkurencja wymusi na domach mediowych lepszą jakość obsługi. Skorzystają na tym klienci — mówi Maria Górska.

Na polskim rynku działa około dziesięciu dużych domów mediowych.

Inwestują w Internet

Coraz poważniejszą rolę w reklamie zaczyna odgrywać Internet. Domy mediowe inwestują w to medium. Optimum Media kupił firmę internetową, o powołaniu odrębnego podmiotu, zajmującego się siecią, myśli również Media Planning.

— W przyszłości do obsługi reklamy interaktywnej powstanie Media Contakt. Będzie to niezależna firma obsługująca klientów Media Planning, jak również szukająca własnych kontaktów — dodaje Iwona Dynowska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Zgutka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Rusza Media Planning