Rusza program promocji Polski
Rząd przeznaczył ponad 80 mln zł na promocję Polski w Unii Europejskiej. Część tej kwoty zostanie przekazana na organizację — Europaliów 2001, targów organizowanych w Brukseli, które promują gospodarkę i turystykę Polski. Środki te będą pochodzić z budżetu państwa. Podobną akcję promocyjno-informacyjną będzie prowadzić również Komisja Europejska. Na promocję wszystkich krajów kandydujących przeznaczyła 150 mln EUR (600 mln zł).
Instytucją realizującą program jest MSZ, który zamierza współpracować z organizacjami pozarządowymi. Do akcji mają się także włączyć m.in. izby gospodarcze, BCC, Polska Rada Biznesu. W promocję Polski zaangażowane też zostaną krajowe i międzynarodowe agencje reklamowe. MSZ przyznaje, że liczy na pomoc profesjonalnych instytucji lobbyingu i public relations.
— Przy promocji Polski powinniśmy pomyśleć o wykorzystaniu Internetu — dodaje Janusz Steć z Departamentu Promocji Gospodarczej przy MG. MIR