Ryanair Sun zarobi od razu

opublikowano: 20-04-2017, 22:00

Czarterowa spółka irlandzkiej taniej linii liczy, że do końca roku dostanie certyfikat, a od kwietnia 2018 r. zacznie latać.

Ryanair Sun, pierwsza czarterowa spółka irlandzkiego przewoźnika, ma już prezesa. To Michał Kaczmarzyk, były dyrektor naczelny PPL, które zarządza Lotniskiem Chopina.

Oferujemy niskie ceny Ryanaira, punktualność, z której linia jest znana, i nowe, maksymalnie 7-letnie samoloty. Znajdzie się miejsce dla nowego przewoźnika czarterowego — mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Ryanair Sun.
Zobacz więcej

BEZ OBAW:

Oferujemy niskie ceny Ryanaira, punktualność, z której linia jest znana, i nowe, maksymalnie 7-letnie samoloty. Znajdzie się miejsce dla nowego przewoźnika czarterowego — mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Ryanair Sun. Marek Wiśniewski

— W sezonie 2018 chcemy mieć w bazie lub bazach w Polsce pięć samolotów. Spotkałem się już z pierwszą siódemką największych polskich touroperatorów. Dobrze przyjęli naszą ofertę. Polski rynek czarterowy to ponad 3,5 mln pasażerów rocznie, a perspektywy są dobre. Zamierzamy zarabiać od pierwszego roku działalności — mówi Michał Kaczmarzyk.

Firma skoncentruje się na Polsce — największym i najbardziej perspektywicznym rynku w regionie. Wyjdzie jednak za granicę, jeśli touroperatorzy będą tego oczekiwali — np. Itaka, która ma w Czechach biuro podróży.

Więcej Ryanaira

Spółka będzie latać boeingami 737-800 ze 189 miejscami, takimi samymi, jakimi lata Ryanair. — Będziemy wykorzystywać maszyny jak najbardziej optymalnie. Nie planujemy malowania samolotów — mówi Michał Kaczmarzyk.

To może oznaczać wykorzystywanie tych samych maszyn jednocześnie do lotów regularnych i czarterowych. Ryanair Sun będzie mieć natomiast własny certyfikat. — Rozpoczynamy proces certyfikacji, chcielibyśmy zakończyćgo do końca roku i od kwietnia 2018 r. uruchomić loty — mówi prezes Ryanair Sun. Jeszcze nie wiadomo, w których miastach znajdą się bazy samolotów linii czarterowej.

— Dziś rynek czarterowy to głównie Warszawa i Katowice. Niemal na pewno będziemy operować z tych miast. Ale tak naprawdę, to nie ma dziś miasta bez samolotu Ryanaira, więc będziemy bardzo elastyczni — zapowiada Michał Kaczmarzyk. Ryanair Sun prowadzi rekrutację na siedem stanowisk: dyrektora ds. kontraktów, szefa operacji naziemnych, głównego inżyniera, dyrektora ds. szkoleń, głównego pilota, dyrektora handlowego i finansowego.

— Organizacja ma być lekka i efektywna, w jak największym stopniu chcemy wykorzystać ekonomię skali grupy Ryanair — mówi prezes Ryanair Sun.

Godny rywal

Konkurenci nie boją się nowej firmy. — Polski rynek czarterowy to w szczycie sezonu, który trwa od początku czerwca do końca września, maksymalnie 35 samolotów. Pięć maszyn Ryanaira nie robi różnicy — mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. To największy w Polsce przewoźnik czarterowy, który ma prawie 33 proc. rynku. Linia jest w trakcie wymiany floty, w ubiegłym roku sprzedała siedem samolotów, teraz ma ich 16, a dwa pojawią się na początku maja. Znaczną część przychodów generuje za granicą.

— Ryanair jest godnym konkurentem, to przewidywalny, transparentny gracz rynkowy. Zapotrzebowanie na czartery w Polsce to co najmniej 35 maszyn, a gdy poprawi się sytuacja w Turcji i Egipcie, będzie jeszcze więcej. Dla Ryanaira to zupełnie nowy biznes, a my jesteśmy w nim od lat, opieramy się na wieloletnich kontraktach z największymi touroperatorami w Polsce i Europie. Mamy już sprzedaną całą ofertę na 2017 r. i połowę na 2018 r. — mówi Jarosław Jeschke, dyrektor generalny Small Planet Airlines, które mają 24,8 proc. rynku.

Niektórzy eksperci podejrzewają, że Ryanair założył spółkę czarterową w Polsce, żeby zdobyć certyfikat na loty do Wielkiej Brytanii, co będzie konieczne po brexicie (dziś linia po całej UE lata na irlandzkiej licencji).

— Gdyby tak było, musielibyśmy uzyskać certyfikaty z pozostałych krajów. Łatwiej byłoby o jeden w Wielkiej Brytanii — ucina Juliusz Komorek, dyrektor ds. regulacyjnych i prawnych Ryanaira.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Ryanair Sun zarobi od razu