Ryanair zamówił 300 boeingów 737-MAX-10 (w tym 150 w opcji), które mają zostać dostarczone w latach 2027-33. Jeśli zamówienie zostanie zrealizowane w pełnej opcji, firma wyda 40 mld USD. Ze względu na skalę zamówienie musi zostać zatwierdzone przez akcjonariuszy, co nastąpi 14 września.
B737-MAX-10 ma 228 miejsc, czyli o 21 proc. więcej niż B737NG. 300 nowych maszyn oznacza 10 tys. pilotów, załóg i inżynierów. Liczba pasażerów ma urosnąć o 80 proc. ze 168 mln w roku zakończonym w marcu 2023 r. do 300 mln w marcu 2034 r. Ryanair przewiduje, że 50 proc. nowych maszyn zastąpi starsze boeingi B737NG. Pierwszą umowę z Boeingiem Ryanair podpisał prawie ćwierć wieku temu. Do 2025 r. będzie realizowana dostawa boeingów B-8200 „Gamechanger”.
- Zamówione maszyny mają o 21 proc. więcej miejsc, spalają o 20 proc. mniej paliwa i są o 50 proc. cichsze niż B737/NG – mówi Michael O’Leary, prezes grupy Ryanair.