Rynek direct będzie pęczniał o 40 proc.

MGA
opublikowano: 19-10-2011, 00:00

Udało się policzyć sprzedaż polis przez internet i telefon. W pierwszej połowie roku było to 523 mln zł.

— Zebranie tych danych nie było łatwe i zajęło nam rok— twierdzi Paweł Zylm, szef zespołu ds. ubezpieczeń direct przy Polskiej Izbie Ubezpieczeń (PIU) i prezes BRE Ubezpieczenia. W końcu udało się przekonać do raportowania wyników sprzedażowych dziewięciu ubezpieczycieli sprzedających polisy przez telefon i internet (część z nich działa jako oddziały zagranicznych towarzystw i nie musi pokazywać wyników polskiemu nadzorowi finansowemu). Dzięki temu po raz pierwszy wiadomo, jaka jest wielkość rynku direct w Polsce i w jakim tempie rośnie. Z danych PIU wynika, że w pierwszym półroczu tego roku przypis składki w tym segmencie wyniósł 523 mln zł. Natomiast w całym 2010 r. było to 758 mln zł. — To pokazuje, że rynek rośnie o około 30 proc. rocznie. Spodziewam się, że do końca roku tempo wzrostu przyśpieszy do 40 proc., a wartość zebranej składki przekroczy 1 mld zł — mówi Paweł Zylm. Będzie to efekt rosnącej sprzedaży polis innych niż komunikacyjne. Ten rodzaj ubezpieczeń ma obecnie 86-procentowy udział w rynku direct. W okresie od stycznia do czerwca towarzystwa zebrały z jego sprzedaży 428 mln zł. Resztę przyniosły polisy wypadkowe (52 mln zł), assistance (29 mln zł) oraz mieszkaniowe i turystyczne (12 mln zł). PIU policzyło także, ile polis jest sprzedawanych przez telefon i internet. W pierwszym półroczu było to prawie 2,9 mln (w 2010 r. — ponad 3,9 mln). Największy udział mają ubezpieczenia komunikacyjnego OC i assistance. — Standardem na rynku jest już to, że każdy, kto kupuje OC, ma dostęp do usług assistance — podkreśla Paweł Zylm. Mimo że dane PIU to pierwsza fotografia rynku direct w Polsce, to nie pokazuje ona całej sprzedaży ubezpieczeń przez telefon, a zwłaszcza przez internet.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu