Rynek dżemów wzrośnie o 30 proc. w ciągu 5 lat

ISBnews
opublikowano: 16-10-2014, 10:53

Herbapol Lublin spodziewa się, że jego wejście na rynek produktów dżemowych przyczyni się do wzrostu tego rynku o ok. 30% w ciągu maksymalnie 5 lat, poinformował prezes Roman Górny.

Zobacz więcej

Libby, j is for jam (CC BY 2.0) .jpg

"Rynek produktów dżemowych jest dla nas naturalnym kierunkiem rozwoju. (...) Jestem przekonany, że nasze produkty szybko zdobędą sympatię konsumentów, co pozwoli nam zyskać pozycję wicelidera kategorii w mniej niż dwa lata. Nie mam również wątpliwości, że nasza aktywność w tym segmencie spopularyzuje całą kategorię, dlatego spodziewam się jej wzrostu o ok. 30% w ciągu nie dalej niż 5 lat" – powiedział Górny, cytowany w komunikacie.

Spółka wprowadza kompleksową ofertę dżemów, konfitur oraz powideł marki Herbapol i deklaruje, że niebawem będzie je można kupić w największych sieciach handlowych w całej Polsce (na razie produkty są dostępne w sklepach tradycyjnych), podano również.

Spółka informowała wcześniej, że w perspektywie dwóch lat planuje zyskać pozycję wicelidera kategorii wartej 372 mln zł i spodziewa się, że w 2015 r. dżemy, konfitury i powidła wygenerują ok. 10 – 15 mln zł przychodów. W perspektywie 5 lat grupa chce mieć 20% udziałów rynkowych.

Rynek produktów dżemowych w Polsce wart jest ponad 372 mln zł . Dzielony on jest na 5 kategorii, wśród których najsilniejszą są dżemy (62% udziałów w sprzedaży wartościowej). Na kolejnych pozycjach plasują się: konfitury (16,6%), powidła (10,8%), marmolady (7,3%) i owoce prażone (3,4%) . Najpopularniejszymi wariantami smakowymi dżemów w Polsce są: truskawka, wiśnia, czarna porzeczka oraz brzoskwinia .Z kolei w segmencie konfitur są to: wiśnia, truskawka, jagoda oraz malina .

Herbapol Lublin to producent m.in. syropów owocowych, herbat smakowych, napojów, leków OTC czy suplementów diety. Marka Herbapol jest liderem segmentu syropów owocowych (27,5% udziałów w ujęciu wartościowym) , herbat ziołowych (20,7%)  oraz wiceliderem herbat owocowych (9,8%) . W 2013 r. przychody spóki wyniosły 281,7 mln zł, z tego 180 mln zł pochodziło z działalności w sektorze spożywczym, a 101,7 mln zł z działalności w sektorze farmaceutycznym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu