Rynek nakręca zmiany

Małgorzata Mierżyńska
opublikowano: 2007-09-24 00:00

Polski rynek reklamy stale rośnie. Powiększają się w związku z tym także agencje i dokonują transferów personalnych.

Polski rynek reklamy stale rośnie. Powiększają się w związku z tym także agencje i dokonują transferów personalnych.

W pierwszym półroczu 2007 szacowana wartość netto rynku reklamowego w Polsce wyniosła 3,13 mld zł, czyli o 330 mln zł więcej niż w takim samym okresie zeszłego roku. Dynamika wzrostu rynku przekroczyła więc 10 proc. — wynika z danych domu mediowego Starlink.

Znacząco swoje wydatki na reklamę zwiększyli najwięksi na naszym rynku reklamodawcy: Unilever, Nestle i P&G. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, w I kwartale br. Unilever tylko na reklamę w telewizji wydał ponad 86,4 mln zł, a zatem o 6,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Nestle zwiększyła inwestycje w spoty aż o 60 proc. — do 83,5 mln zł, a Procter & Gamble wydał na nie 67,3 mln zł, czyli o 14,5 proc. więcej niż w I kwartale 2006 r.

Największą dynamiką wzrostu wydatków reklamo-wych charakteryzowały się finanse i usługi marketingowe. Analitycy szacują, że jest to trend długofalowy. Przed nami wkrótce również wybory parlamentarne, debiuty prasowe i telewizyjne. Oznaczają one dla agencji kolejne tłuste kontrakty. Firmy się rozwijają, a zapotrzebowanie na pracowników, szczególnie tych z doświadczeniem, jest coraz większe. Jak wielkie, świadczą informacje z ostatnich kilku tygodni, które przedstawiamy obok.