Rynek reklamy radiowej cennikowo rośnie

opublikowano: 2004-07-09 10:51

PRESS: W pierwszym półroczu tego roku rynek reklamy radiowej wzrósł o 17,7 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2003 - wynika z danych cennikowych CR Media.

Liderem pozostaje RMF FM. Zarobił 148,1 mln zł (wzrost o 21,3 proc.). Wpływy Radia Zet wyniosły 118,6 mln zł (wzrost o 13,6 proc.). Wzrosły też przychody radia publicznego: Programu I do 23,2 mln zł (o 33,3 proc.), a Programu III do 15,3 mln zł (o 13,3 proc.).

Wśród stacji ponadregionalnych liderem jest Radio WAWa, ale jego wpływy zmalały o 23,8 proc., do 6,1 mln zł. Więcej niż rok temu zarobiły: Radiostacja - 3,4 mln zł (wzrost o 54,6 proc.) i radio Tok FM - 1,2 mln zł (o 44,9 proc.).

Dziesiątkę najlepiej zarabiających stacji lokalnych, tak jak przed rokiem, otwiera Radio Pogoda 100,1 FM Złote Przeboje z Warszawy - 10,7 mln zł (wzrost o 9,2 proc.), kolejne to: Radio Eska Warszawa - 7,3 mln zł (spadek o 13,1 proc.), Radio Eska Poznań - 7,2 mln zł (wzrost o 30,9 proc., awans na 3. miejsce z 6.), Radio Eska Wrocław - 6,5 mln zł (wzrost o 12,1 proc.), Złote Przeboje Karolina 91,2 FM z Katowic - 5,4 mln zł (spadek o 2 proc.), Radio Eska Łódź - 5,4 mln zł (spadek o 10 proc.), Radio Parada z Łodzi - 4,7 mln zł (spadek o 8 proc.), Radio Kolor 103 FM z Warszawy 4,3 mln zł (spadek o 9 proc.), Muzyczne Radio z Jeleniej Góry - 4,1 mln zł (wzrost o 32,3 proc., awans z miejsca 12. na 9.), Planeta z Katowic - 4 mln zł, (wzrost o 11,1 proc., awans z miejsca 11.). Z pierwszej dziesiątki lokalnych rozgłośni wypadły Radio Eska Nord (nie nadawało przez prawie dwa miesiące), Radio 88,4 FM Złote Przeboje z Poznania.

MS, PRESSERWIS