Rynkowy sukces jest połowiczny

Tadeusz Stasiuk
10-10-2003, 00:00

Giełdowe portale z desperacją walczą o ograniczenie strat. Na razie sukces jest połowiczny. Tylko Interia może pochwalić się, przynajmniej czasowym, dodatnim wynikiem na poziomie operacyjnym. W przypadku 2 z 3 notowanych na GPW tego typu spółek zauważyć jednak można jakościowe zmiany. Zarówno Interia, jak i Hoga po pierwszej połowie tego roku mogą pochwalić się dodatnią dynamiką przychodów i znacznie niższą niż 12 miesięcy wcześniej stratą netto.

Na tym tle zdecydowanie odstaje od konkurentów Grupa Onet. Sięgająca niemal 10 mln zł skonsolidowana strata netto jest o blisko 35 proc. wyższa niż w połowie 2002 r. Z kolei przychody spółki były dwukrotnie niższe. Wydzielony przed dwoma laty po podziale nowosądeckiego Optimusa Onet dzierży jednak od lat palmę pierwszeństwa wśród największych polskich portali. Z badań TNS OBOP wynika, że w trakcie lipca i sierpnia z usług tego portalu korzystało 69,9 proc. internautów. Trzecia, po Wirtualnej Polsce, w tych badaniach Interia zainteresowała swoją ofertą 33,4 proc. użytkowników sieci. Jeszcze lepsze wyniki zaprezentował SMG/KRC. Według tych badań, w sierpniu Onet odwiedziło 71,72, Interię — 40,43, zaś Hogę — 7,58 proc. internautów.

Probem w tym, że samo zainteresowanie portalami nie przekłada się na finanse spółek. Internautów trzeba przekonać, by za to zapłacili. To się udaje, ale na razie częściowo. Coraz więcej serwisów jest płatnych, co pozwala portalom generować przychody także od strony odbiorcy końcowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rynkowy sukces jest połowiczny