IAR: Telekomunikacja Polska, wyceniana na ponad 3,8 miliarda złotych, to najwięcej warta polska marka - wynika ze sporządzonego przez "Rzeczpospolitą" rankingu najdroższych krajowych marek. Gazeta zmierzyła też efektywność polskich marek. Wśród produktów spożywczych zwyciężył Wedel, w kategorii towartów niespożywczych Wólczanka, a w mediach i usługach telewizjach TVN.
Łączna wartość 150-iu najdroższych polskich marek sięga 22,6 miliarda złotych. Wartość marki jest ściśle związana z wielkością sprzedaży produktów, które firmuje. Nic więc dziwnego - pisze "Rzeczpospolita" - że kolejność w rankingu przypomina nieco Listę 500 największych przedsiębiorstw. Chcąc porównać nie tylko wartość, ale i siłę marek firm różnej wielkości, dziennik opracował specjalny indeks mocy marki. Jego wielkość zależy w dużej mierze od branży, w której działają firmy. Dlatego wyodrębiono trzy kategorie nagród Mocna Marka - dla marek produktów spożywczych, niespożywczych oraz jedną dla mediów, handlu i usług.