Czytasz dzięki

Rzetelne Auto zbiera kapitał

opublikowano: 20-07-2020, 22:00

Spółka w zbiórce crowdfundingowej chce pozyskać 0,9 mln zł. Współpracuje m.in. z Ideą Leasing, Getinem Leasing i Grupą DBK

Platforma aukcyjna Rzetelne Auto działa od października 2019 r. Przetestowała model biznesowy, pozyskała kilku klientów, a teraz liczy na 0,9 mln zł ze zbiórki crowdfundingowej. Na jej potrzeby firmę wyceniono na 6 mln zł.

Przemysław Krzeszowski (z prawej), prezes Rzetelnego Auta, i Piotr
Wawrzynów, wiceprezes spółki, widzą dla siebie miejsce na rynku leasingowym. W
zbiórce udziałowej chcą pozyskać 0,9 mln zł na autorską platformę aukcyjną.
Zobacz więcej

JEST MIEJSCE:

Przemysław Krzeszowski (z prawej), prezes Rzetelnego Auta, i Piotr Wawrzynów, wiceprezes spółki, widzą dla siebie miejsce na rynku leasingowym. W zbiórce udziałowej chcą pozyskać 0,9 mln zł na autorską platformę aukcyjną. Fot. ARC

— Od ośmiu lat budujemy systemy w ramach spółki Smartheads, która jest założycielem i głównym udziałowcem Rzetelnego Auta. Współpracujemy z firmami Idea Leasing, Getin Leasing i Grupą DBK. Właśnie dla nich stworzyliśmy pełne systemy sprzedażowe. W czasie rozmów z klientami zauważyliśmy, że nie ma na rynku takich platform, które oferują sprzedaż sprawdzonych pojazdów od rzetelnego dostawcy — mówi Przemysław Krzeszowski, prezes Rzetelnego Auta.

Firma ma kilka źródeł przychodów, ale pierwsze i najważniejsze to abonament od wystawców za korzystanie z platformy RzetelneAuto.pl.

— Innowacyjnym pomysłem jest wprowadzenie prowizji aukcyjnej 2 proc. dla wystawcy — sprzedawcy. Wzięło się to z naszego doświadczenia na rynku dzieł sztuki. Część z tej prowizji w ramach success fee jest dla spółki RA ustalana w indywidualnej umowie z wystawcą — dodaje Piotr Wawrzynów, wiceprezes RA.

Firma zarabia też na mikropłatnościach i pobieraniu prowizji od partnerów biznesowych za reklamę i promocję. Inwestujący w akcje Rzetelnego Auta mogą liczyć na dodatkowe korzyści — od kamizelek przez vouchery na zakup pojazdów na platformie aż po wypożyczenie na weekend lamborghini.

— Oferujemy 15 proc. udziałów. Tak naprawdę największy koszt, jaki już ponieśliśmy i który świadczy o wartości spółki, to zbudowanie platformy. Następnym krokiem jest pozyskanie sprzedawców — wystawców pojazdów. Ten temat mamy już rozpoznany. Został ostatni krok, czyli promocja i pokazanie, że pojawił się nowy gracz na rynku — mówi Przemysław Krzeszowski.

Połowa z pozyskanych pieniędzy pójdzie na nowe funkcjonalności i usługi platformy, za 30 proc. rozbudowana zostanie sieć sprzedaży, a pozostałe 20 proc. spółka przeznaczy na marketing i reklamę. Firma nie śpieszy się z pójściem na giełdę, możliwy jest odkup akcji, ale to raczej odległa perspektywa. Inwestorzy zatem powinni uzbroić się w cierpliwość, jeśli kupując akcje, zastanawiają się już nad realizacją ewentualnych zysków.

— Myśleliśmy o NewConnect, bo nasz projekt ma potencjał do debiutu, tym bardziej że widzimy, że spółki technologiczne mają swoje pięć minut. Nie ukrywamy, że budowanie kolejnych funkcjonalności będzie wymagało dokapitalizowania, więc NewConnect będzie zapewne kolejnym krokiem — mówi Piotr Wawrzynów.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane