SABMiller poprawia wyniki i drożeje

Marek Druś
opublikowano: 2004-05-21 00:00

Zysk SABMiller okazał się w ubiegłym roku rozrachunkowym ponad dwukrotnie wyższy od osiągniętego rok wcześniej. Inwestorzy zareagowali na tę wiadomość zwiększonymi zakupami akcji drugiego na świecie producenta piwa.

Wynik netto SABMiller wzrósł w roku rozrachunkowym zakończonym w marcu do 296 mln USD. Sprzedaż zwiększyła się o 41 proc., do 12,65 mld USD. Poprawa wyników SABMiller wiąże się głównie z jego ekspansją zagraniczną. W USA udało mu się zwiększyć sprzedaż piwa Miller Lite. W Europie Wschodniej SABMiller wprowadził na rynki nowe marki, m.in. Miller Genuine Draft, rozpoczął także intensywną promocję czeskiego piwa Pilsner Urquell.

Najważniejszym obecnie rynkiem dla SABMiller są Chiny. Spółka rywalizuje tam z amerykańskim Anheuser-Busch o przejęcie kontroli nad Harbin Brewery, czwartym chińskim producentem piwa. Obaj rywale mają obecnie po blisko 29 proc. udziałów w chińskim browarze. Kurs SABMiller wzrósł w ciągu ostatnich 52 tygodni prawie o 50 proc. Od początku roku cena jego akcji wzrosła o jakieś 8 proc.