Czytasz dzięki

SABMiller wychodzi z Krakowa

opublikowano: 22-06-2015, 00:00

Kolejne centrum rezygnuje z najlepszej w Polsce lokalizacji dla sektora usług. Spokojnie — to nie początek końca.

Sektor usług biznesowych kojarzy się w Polsce tylko ze zwyżkami — w ostatnich dwóch latach przybyło 60 centrów, a zatrudnienie urosło o 36 proc., do 150 tys. osób. Ale czasem są i złe wiadomości.

— SABMiller zamierza zamknąć centrum usług transakcyjnych w Krakowie. Trwają konsultacje z 55 pracownikami, których to dotknie — mówi Richard Farnsworth, który odpowiada za kontakty z mediami w SABMiller. Po zakończeniu rozmów działalność otwartego w ubiegłym roku biura zostanie zakończona.

— Nie mogę podać dokładnej daty — zastrzega Richard Farnsworth. Podaje natomiast przyczynę zamknięcia biura. — Firma zdecydowała się na outsourcing tej działalności do wyspecjalizowanych poddostawców — wyjaśnia Richard Farnsworth. To, zdaniem ekspertów, dobra wiadomość.

— W Krakowie sektor nowoczesnych usług biznesowych działa od 15 lat i może się zdarzyć, że ktoś zamyka centrum. Szefostwo SABMiller doszło do wniosku, że outsourcing jest bardziej optymalny, a to może oznaczać, że zleci tę działalność jednej z firm operujących w Polsce — uważa Paweł Panczyj ze Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych ABSL.

W tym roku już druga firma decyduje się na wyjście z Krakowa. W lutym Google poinformował, że w tym roku zamknie biuro, w którym pracowało 120 inżynierów. Dostali propozycje pracy m.in. w Warszawie, gdzie biuro się rozrasta, a także Zurychu czy siedzibie Google’a w Kalifornii — Montain View. Kraków jest największym w kraju ośrodkiem usług biznesowych. Działa tu 101 centrów usług z zagranicznym kapitałem, w których pracuje 35,7 tys. osób, podczas gdy w drugiej pod tym względem Warszawie są 93 centra i 27 tys. zatrudnionych — wynika z danych ABSL. Stolica Małopolski drugi rok z rzędu utrzymała 9. pozycję wśród najatrakcyjniejszych na świecie miast dla inwestycji z sektora outsourcingowego w zestawieniu „2015 Tholons Top 100 Outsourcing Destinations”. To najwyższa pozycja wśród europejskich miast. © Ⓟ

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane