Sąd podtrzymał pół miliona złotych kary dla TVP

PAP
opublikowano: 15-06-2009, 19:21

Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił apelację TVP i utrzymał pół miliona zł kary za przerywanie reklamami widowiska "Gwiazdy tańczą na lodzie". TVP rozważa kasację od wyroku.

O ubiegłotygodniowym orzeczeniu sądu poinformowała w poniedziałek PAP telewizja TVN, która w 2007 r. pozwała w tej sprawie telewizję publiczną. P.o. rzecznik TVP Daniel Jabłoński powiedział w poniedziałek PAP, że TVP "z zasady nie komentuje orzeczeń sądu"; dodał, że TVP "rozważa złożenie wniosku kasacyjnego" w tej sprawie.

TVN zarzucała TVP, że emisja bloków reklamowych w przerwach audycji "Gwiazdy tańczą na lodzie" stoi w sprzeczności z Ustawą o radiofonii i telewizji, która mówi m.in., że "nie można przerywać w celu nadania reklam lub telesprzedaży audycji w programach publicznej radiofonii i telewizji". TVN podnosił też, że TVP narusza w ten sposób zasady uczciwej konkurencji.

Telewizja Polska, dzieląc reklamami taneczne show na lodzie, kończyła każdą część programu napisami końcowymi. Zdaniem zarządu TVP były to więc różne audycje.

W listopadzie 2008 r. Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał TVP emisji reklam w przerwie programu "Gwiazdy tańczą na lodzie" i zasądził 500 tys. zł na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (TVN wnosił o milion złotych). TVP złożyła apelację od wyroku.

"Sąd Apelacyjny utrzymał jednak w całości wyrok I instancji" - powiedział w poniedziałek PAP pełnomocnik TVN w tej sprawie prof. Ryszard Skubiś. Według pełnomocnika TVN sąd, mimo że orzekał w sprawie dotyczącej konkretnego programu: "Gwiazdy tańczą na lodzie", to generalnie wypowiedział się też przeciwko przerywaniu reklamami programów w telewizji publicznej.

W komunikacie przesłanym PAP przez TVN napisano, że "w ustnym uzasadnieniu wyroku Sąd podkreślił, że TVP i TVN są podmiotami konkurencyjnymi, działającymi na tym samym rynku, dlatego sprzeczna z prawem emisja reklam wzmacnia pozycję TVP i - wpływając tym samym na sytuację innych podmiotów - stanowi czyn nieuczciwej konkurencji".

Według TVN "w ocenie Sądu Telewizja Polska działała w sposób zawiniony, a zasądzona na wniosek TVN kwota 500 tysięcy złotych na rzecz PISF pełni funkcję prewencyjną, odpowiadając jednocześnie liczbie i okresowi naruszeń".

"Przerywanie audycji reklamami było jednym z rażących przejawów komercjalizacji telewizji publicznej. Cieszę się, że Sąd tak zdecydowanie potępił tę praktykę i stanął w obronie uczciwej konkurencji na polskim rynku telewizyjnym. Mam nadzieję, że wyrok ten skłoni Krajową Radę Radiofonii i Telewizji do podjęcia bardziej zdecydowanych działań w przypadku, gdyby do takich samych lub podobnych nadużyć dochodziło również w przyszłości" - oświadczył w komunikacie prezes TVN Piotr Walter. (PAP)

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane