Sage Symfonia chce osiągnąć 5,5 proc. udziału w rynku MSP

Internet Securities
opublikowano: 2005-05-24 16:08

Spółka Sage Symfonia Polska Sp. z o.o., zamierza do września 2006 roku zwiększyć swój udział w rynku oprogramowań dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) do 5,5% z ok. 5,0%, powiedziała we wtorek prezes spółki Elwira Sokołowska. Spółka przewiduje dalszy rozwój organiczny i zapowiada wprowadzenie kolejnych nowych produktów dla przedsiębiorstw.

Spółka Sage Symfonia Polska Sp. z o.o., zamierza do września 2006 roku zwiększyć swój udział w rynku oprogramowań dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) do 5,5% z ok. 5,0%, powiedziała we wtorek prezes spółki Elwira Sokołowska. Spółka przewiduje dalszy rozwój organiczny i zapowiada wprowadzenie kolejnych nowych produktów dla przedsiębiorstw.

„Według naszych szacunków, obecnie nasz udział w rynku MSP wynosi trochę ponad 5%. Nasi konkurenci, tacy jak spółki ComArch czy Macrosoft, w tym segmencie nie osiągają nawet 5%. W zeszłym roku finansowym, zakończonym w marcu 2005 roku wydaliśmy 32 tys. naszych licencji, więc wzrost w udziale w rynku nawet o 0,5% jest sporym wyzwaniem” – powiedziała dziennikarzom Sokołowska.

Dodała, że 5,5-procentowy udział w rynku oprogramowań dla MSP spółka zamierza osiągnąć do września 2006 roku.

„W ubiegłym roku Symfonia, jeszcze jako wydzielona część ze spółki Matrix.pl, osiągnęła przychody wynoszące około 33 mln zł. Zysku netto jeszcze nie możemy ujawnić, choć z pewnością będzie to ładnych kilka milionów” – powiedziała prezes.

Według niej, z chwilą, kiedy Symfonia została sprzedana przez Matrix.pl międzynarodowej firmie Sage, która jest notowana na londyńskiej giełdzie, spółka nie może ujawniać prognoz finansowych.

„Symfonia jako produkt jest wiodącą marką w Polsce, dlatego nie zamierzamy w tym wypadku niczego zmieniać. Jeśli będziemy ściągać jakieś nowe aplikacje, to raczej będą to rozwiązania uzupełniające Symfonię” – powiedział dyrektor zarządzający w Sage na Niemcy i Europę Wschodnią Peter Dewald.

Sokołowska powiedziała, że spółka będzie kontynuować dalsze inwestycje w rozwój sieci dystrybucyjnej.

„Nasz kolejny nowy produkt mSymfonia jest obecnie wprowadzany na rynek wspólnie ze spółką Polkomtel. Rozwiązanie to jest skierowane do firm handlowych, których akwizytorzy rozproszeni są po całym kraju” – powiedziała Sokołowska.

Jej zdaniem sukcesem dla Sage Symfonii będzie to, jeśli w ciągu półtora roku od wprowadzenia tego rozwiązania koszt całego projektu się zwróci.

Sage Symfonia zatrudnia ponad 200 osób. Posiada 7 oddziałów i ponad 600 partnerów na terenie całego kraju.

Sage Group w roku budżetowym 2004 roku osiągnął przychody na poziomie 1,01 mld euro, a zysk brutto wyniósł 266 mln euro. Grupa zatrudnia łącznie 8 tys. pracowników. (ISB)

mik/tom

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface