Samar: Polacy kupują więcej nowych aut

PAP
08-05-2012, 07:18

W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku w Polsce zarejestrowano 100 tys. 738 nowych samochodów osobowych, o 11,05 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. – poinformował instytut Samar na podstawie wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

W kwietniu tego roku Polacy kupili 23 tys. 554 nowych samochodów, o 6,41 proc. więcej, niż rok wcześniej – 23 554.

Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. Od stycznia do kwietnia klienci kupili i zarejestrowali 13 tys. 52 auta tej marki, o 20,49 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 12,96 proc.

Pozycję wicelidera utrzymała Toyota, której klienci zarejestrowali podczas pierwszych czterech miesięcy tego roku 7 tys. 911 aut, o 7,38 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2011 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,86 proc.

Na trzecim miejscu umocnił się Volkswagen, który sprzedał 7 tys. 351 samochodów, o 48,42 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,30 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel - 7 tys. 39 sprzedanych egzemplarzy (o 5,63 proc. mniej niż przed rokiem), Ford - 6 tys. 488 aut (wzrost o 7,22 proc.), Hyundai - 5 tys. 812 (wzrost o 27,48 proc.), Kia - 5 tys. 269 (wzrost o 17,45 proc.), Nissan – 5 tys. 136 (wzrost o 18,42 proc.), Fiat – 5 tys. 99 (spadek o 22,48 proc.) i Chevrolet – 4 tys. 773 (wzrost o 78,30 proc.).

Ponadto w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku sprowadzono do Polski i zarejestrowano 197 tys. 184 auta używane, o 5,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub. roku. Tylko w kwietniu zarejestrowano 59 tys. 26 takich samochodów, o 3,36 proc. więcej niż w marcu, i o 0,32 proc. więcej, niż w kwietniu przed rokiem.

Wśród sprowadzonych w tym roku aut największą grupę stanowią samochody w wieku powyżej 10 lat. Ich udział utrzymuje się na poziomie około 50 proc. Samochody w wieku od 4 do 10 lat stanowią ponad 43 proc. importu, natomiast auta najmłodsze w wieku do 4 lat to zaledwie niecałe 7 proc. importu.

Liderem wśród marek prywatnie sprowadzanych do Polski niezmiennie pozostaje Volkswagen, przed Oplem, Renault, Fordem i Audi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Samar: Polacy kupują więcej nowych aut