Samar: W 2005 r. spadła sprzedaż ciężarówek w Polsce

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 03-02-2006, 14:00

W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 10 tys. 846 ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 6 ton, to o prawie 6,3 proc. mniej niż w 2004 roku - podał w piątek instytut Samar monitorujący rynek motoryzacyjny.

W ubiegłym roku sprzedano w Polsce 10 tys. 846 ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 6 ton, to o prawie 6,3 proc. mniej niż w 2004 roku - podał w piątek instytut Samar monitorujący rynek motoryzacyjny.

Najwięcej takich pojazdów sprzedała Grupa MAN -  2 tys. 947, co dało jej udział w rynku ok. 27,2  proc. W skład grupy wchodzi MAN i Star. W 2005 r. klienci kupili 2 tys. 378 pojazdów marki MAN (o 21,6 proc. więcej niż w 2004 r.) i 569 marki Star (o 9,8 proc. mniej niż w 2004 r.).

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: DAF - 1.640 sprzedanych pojazdów (wzrost o 15,6 proc.), Renault Trucks - 1.467 (spadek o 10,8 proc.), Mercedes-Benz - 1.414 (spadek o 12,5 proc.), Volvo Truck - 1.345 (spadek o 21,2 proc.), Scania - 1.017 ( spadek o 28 proc.) oraz Iveco - 949 (spadek o 9,5 proc.).

Ponadto sprzedano 5.611 ciągników siodłowych powyżej 16 t DMC, to o 14,1 proc. mniej niż przed rokiem. Najwięcej takich pojazdów sprzedał DAF - 1.134 (o 0,1 proc. mniej niż w 2004 r.), MAN - drugi w rankingu - sprzedał 1.129 ciągników siodłowych (o 12,3 proc. więcej niż rok wcześniej).

W Polsce kupiono również 2.249 nadwozia o DMC ponad 16 t, to o prawie 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Tutaj zdecydowanym liderem został MAN - 628 sprzedanych sztuk (o 30,8 proc. więcej niż w 2004 r.). Drugi był Mercedes - 364 (o 18,9 proc. więcej), a trzeci Renault - 347 (wzrost o 16,8 proc.). Na uwagę zasługuje wzrost sprzedaży DAF aż o 174,3 proc. do 277 egzemplarzy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Samar: W 2005 r. spadła sprzedaż ciężarówek w Polsce