Volkswagen Golf szóstej edycji był o ponad połowę cięższy od pierwszego modelu, który opuścił fabrykę w 1974 r. Niemal równie dużo przytył Peugeot 207 w porównaniu z 205-tką wypuszczoną na rynek w 1983 r.
- Oprócz tego, że w samochodach przybywało miejsca, ich producenci montowali w nich coraz więcej dodatkowego wyposażenia i urządzeń poprawiających bezpieczeństwo – komentuje tygodnik „The Economist”.
Za sprawą kryzysu w światowej gospodarce ta tendencja zaczyna się jednak odwracać. Nowy Golf, który zostanie zaprezentowany we wrześniu, będzie o 80 kg lżejszy od poprzednika, a Peugeot 208 – o 7 cm krótszy od 207 – ki. Przyczyna to coraz bardziej restrykcyjne normy spalania oraz droższe surowce używane do produkcji samochodów.
[MWIE, Economist.com]
Samochody przechodzą na dietę
opublikowano: 2012-08-24 13:26
Od wielu lat samochody były coraz większe. Teraz to zaczyna się zmieniać.