Samsung CV szuka dystrybutora
Samsung Commercial Vehicles, jedna ze spółek wchodzących w skład koreańskiego koncernu Samsung, chce rozpocząć w Polsce sprzedaż aut dostawczych SV-110. Pojazd zostanie zaprezentowany na najbliższych Międzynarodowych Targach Poznańskich. Stworzenie sieci sprzedaży może kosztować 30 mln zł.
W opinii analityków, wejście Samsunga na polski rynek było oczekiwane od dawna. Wszystkie motoryzacyjne koncerny koreańskie są już na nim obecne.
Samsung natrafia jednak na swojej drodze na kolejne bariery.
— Poszukiwania dystrybutora ciągną się już kilka miesięcy. Ze współpracy z Samsungiem zrezygnowali m.in. Nissan i ASC — twierdzi anonimowy obserwator branży.
Problem tkwi głównie w skali koreańskich zamierzeń. Koreańczycy chcą bowiem rozpocząć sprzedaż pojedynczego modelu — lekkiego samochodu dostawczego SV-100. Budowa sieci dealerskiej opartej na sprzedaży jednego rodzaju aut może się nie powieść. Wstępne koszty inwestycji w sieć szacowane są na 10 mln zł, zaś jej rozwinięcie to wydatek kolejnych 20 mln zł.
Nieoficjalnie wiadomo, że w niezbyt odległej przyszłości Samsung planuje również rozpoczęcie w Polsce montażu aut dostawczych.
Samsung CV zajmuje się produkcją ciężarówek i autobusów. Od ubiegłego roku trwa ekspansja koreańskich pojazdów poza granice Korei. Po wejściu na rynki południowoamerykańskie Samsung liczy na zdobycie kilku przyczółków w Europie. Rocznie z fabryk koncernu wyjeżdża ponad 30 tys. pojazdów. KM