Wszystko przez nadal nie rozwiązany problem z przegrzewaniem się urządzenia i ryzyka wywołania pożaru, po serii kolejnych doniesień o takich incydentach zarówno w niedawno wyprodukowanych sztukach, jak i wcześniej wymienionych na takie, które miały być już bezpieczne.

W poniedziałek czołowe amerykańskie i australijskie telekomy wstrzymały sprzedaż i wymianę tego modelu.
Według wyliczeń analityków, że całkowite zakończenie sprzedaży Note 7 mogłoby kosztować Samsunga do 17 mld USD, a dodatkowo bardzo negatywnie wpłynąć na postrzeganie marki, a nawet jej zniszczenie wśród konsumentów, telekomów i sprzedawców.
Najnowsze doniesienia z miejsca przełożyły się na gwałtowny spadek wyceny akcji Samsunga. Wartość rynkowa spółki we wtorkowym popołudniowym handlu na azjatyckich giełdach zmniejszyła się o 13,8 mld USD, po spadku kursu o 7,3 proc. do dwutygodniowego minimum.
Samsung wzywa wszystkich partnerów globalnych do zaprzestania sprzedaży i wymiany Note7, do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego
Współpracujemy z odpowiednimi organami nadzoru w celu wyjaśnienia przyczyn zgłoszonych ostatnio incydentów dotyczących Note7. Bezpieczeństwo użytkowników jest dla nas najważniejsze. Z tego powodu Samsung zwraca się do wszystkich operatorów i sprzedawców na całym świecie o wstrzymanie sprzedaży i wymiany Note7 do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego.
Dokładamy wszelkich starań, aby wraz z właściwymi organami nadzoru wyjaśnić tę sytuację. Użytkownicy oryginalnych oraz wymienionych Note7 powinni wyłączyć telefony i zaprzestać ich używania, a także skorzystać z dostępnych środków zaradczych.
Informacja dla klientów z Polski: w najbliższym czasie podamy bardziej szczegółowe informacje dotyczące Note7, które znajdują się w posiadaniu lub zostały zamówione przez polskich klientów.