SAP chce połowy polskiego rynku

Marcin Kuśmierz
opublikowano: 08-02-2007, 00:00

Producent oprogramowania dla biznesu ucieka konkurentom w Polsce. Priorytet na ten rok to sektor publiczny.

Producent oprogramowania dla biznesu ucieka konkurentom w Polsce. Priorytet na ten rok to sektor publiczny.

Ubiegłoroczna sprzedaż SAP w Polsce wzrosła o ponad 10 proc. i przekroczyła 250 mln zł. Udział niemieckiego producenta w rynku systemów wspomagających zarządzanie (ERP) mógł przekroczyć nawet 40 procent. Najwięksi konkurenci, Oracle i IFS, zostali daleko w tyle.

Rynek ma rosnąć

SAP nie zamierza osiąść na laurach. Zapowiada, że utrzyma dobrą passę.

— Zebraliśmy z rynku wszystkie duże kontrakty, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Dobrą passę utrzymamy również w tym roku — mówi Grzegorz Rogaliński, szef SAP w Polsce.

Firma zrealizowała ponad 30 dużych kontraktów, m.in. dla Energi, Orlenu, Kompanii Piwowarskiej i P4. Udało się też wejść do Gru-py PKP, w której dotych- czas obecni byli tylko konkurenci.

Producent oprogramowania dla biznesu liczy na znaczne wzrosty, zwłaszcza w sektorze publicznym. Spółki kontrolowane przez skarb państwa szykują się do ogłoszenia dużych przetargów, ruch zacznie się również w administracji. Sektor publiczny inwestuje, bo szuka oszczędności.

— Informatyzacja szeroko rozumianego sektora publicznego to proces, od którego nie ma odwrotu. Im szybciej nabierze rozpędu, tym lepiej. Już w tym roku wzrost nakładów powinien być znaczący — mówi Tomasz Słoniewski, analityk firmy badawczej IDC Poland.

Czas na średniaków

SAP zwiększy również aktywność w sektorze małych i średnich firm. Zapewnia on dziś około 30 proc. sprzedaży, ale ma dużą dynamikę wzrostu. SAP ocenia sektor jako niezwykle perspektywiczny, dlatego chce inwestować w rozwój sieci partnerskiej.

— Obserwujemy znaczny wzrost inwestycji w informatykę w tym sektorze. Ten trend utrzyma się w najbliższych latach — tłumaczy Grzegorz Rogaliński.

W przyszłym roku wartość sprzedaży SAP może zbliżyć się do 300 mln zł. Dynamika wzrostu przychodów powinna wynieść 15-20 procent. Strategicznym celem SAP jest kontrolowanie 50 proc. rynku ERP w Polsce w 2010 r. Niemcy są na dobrej drodze, by ten cel zrealizować.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu