SAP Polska zmienia wizerunek

Firma żegna się z łatką dostawcy wyłącznie systemów ERP. Wejdzie na nowe rynki i podwoi przychody

Przez lata, gdy mówiło się SAP, to miało się na myśli rozwiązania informatyczne do zarządzania przedsiębiorstwami (systemy ERP). Marka niemieckiego giganta stała się w Polsce wręcz synonimem tego oprogramowania. Udało się jej zdominować dużą część tego rynku. Jednak od kilku kwartałów rynek ERP stoi w miejscu. Kto miał kupić tego typu rozwiązania, już to zrobił. W efekcie ciężko o zwyżki, a SAP ma większe ambicje. Pomóc w ich osiągnięciu ma nowa szefowa polskiego SAP: Kinga Piecuch, która do firmy trafiła na początku roku. Nie zasypia gruszek w popiele, tylko odważnie rzuca rękawicę rynkowi.

NOWA TWARZ:
 Kinga Piecuch
 rządzi SAP Polska
 od początku roku.
 Zastąpiła Grzegorza
 Rogalińskiego,
 który kierował
 firmą dekadę.
 Nowa prezes
 nie ukrywa, że jej
 celem jest zmiana
 wizerunku SAP
 w Polsce. [FOT. ARC]
NOWA TWARZ: Kinga Piecuch rządzi SAP Polska od początku roku. Zastąpiła Grzegorza Rogalińskiego, który kierował firmą dekadę. Nowa prezes nie ukrywa, że jej celem jest zmiana wizerunku SAP w Polsce. [FOT. ARC]
None
None

— W tym roku chcemy podwoić przychody — deklaruje prezes SAP Polska.

Przepis na sukces

Jak to zrobić na rynku, który praktycznie stoi w miejscu? Przepis na sukces jest prosty — SAP pożegluje na nowe wody.

— Zmieniamy wizerunek w Polsce. SAP ma przestać kojarzyć się wyłączenie z rozwiązaniami ERP. Mamy o wiele więcej do zaoferowania — tłumaczy Kinga Piecuch.

SAP ma rozwiązania IT dla każdego segmentu rynku: począwszy od największych banków, a skończywszy na najmniejszych przedsiębiorcach. Mimo że były one w ofercie informatycznego giganta, to w Polsce nie były priorytetem. W tym roku SAP Polska szeroko otworzy drzwi dla nowych klientów.

— Mało kto wie, ale mamy własny system centralny dla banków, który będziemy oferować w Polsce. Tak samo jak rozwiązania antyfraudowe. W zakresie hurtowni danych pracujemy już nad trzema wdrożeniami w polskich bankach. Sektorom telekomunikacyjnemu i publicznemu chcemy zaoferować rozwiązania z zakresu big data. Ponadto w Niemczech SAP jest największym dostawcą rozwiązań IT dla służby zdrowia. Podobnie może być w Polsce — mówi Kinga Piecuch.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Przez kilka miesięcy spółka przygotowywała się do ekspansji. Powiększyła o 20 proc. dział sprzedaży i powołała do życia komórki odpowiedzialne m.in. za sektory bankowy i telekomunikacyjny.

Nowe obszary mają dać spółce nawet 50 proc. tegorocznej nowej sprzedaży. Reszta cały czas będzie pochodzić ze sprzedaży rozwiązań ERP.

Stare dla nowych

SAP nie zamierza zaniedbać rozwoju w segmencie, którego jest rynkowym liderem (w ubiegłym roku miała ponad 40 proc. udziałów w polskim rynku ERP).

— Chcemy zaoferować rozwiązania ERP w sektorze publicznym. Coraz więcej urzędów dochodzi do wniosku, że potrzebuje systemów IT do sprawniejszego zarządzania działalnością. Pod względem wielkości nie różnią się one od największych firm i zatrudniają często ponad 1 tys. pracowników.

Będziemy także walczyć o klientów z sektora małych i średnich firm. Mamy olbrzymią sieć współpracujących z nami podmiotów, co jest naszą przewagą nad konkurencją. Chcemy to wykorzystać — mówi szefowa SAP Polska. To zła informacja dla polskich dostawców ERP, takich jak Comarch, BPSC czy Asseco Business Solutions. Do tej pory żyły one z kontraktów z średnimi i małymi firmami, którymi SAP się nie interesował. Spółka kończy z takim podejściem.

— Jestem zainteresowana każdym, nawet najmniejszym, zamówieniem — deklaruje prezes SAP Polska. Jeśli spółce uda się zrealizować plany, może szybko awansować do grona dziesięciu największych firm IT w Polsce. Według rankingu TOP 200 miesięcznika „Computerworld”, w 2012 r. spółka miała 435 mln zł przychodów, co dało jej 21. miejsce na rynku. Jej sąsiadami są giełdowe spółki IT Sygnity i Qumak. SAP Polska nie ujawnia na razie przychodów, które wypracowała w 2013 r.

— Ubiegły rok był dla nas trudny. Wierzę, że ten rok będzie bardzo, bardzo dobry — mówi Kinga Piecuch.

OKIEM ANALITYKA
Tradycyjne IT nie tuczy
MICHAŁ CZERWIŃSKI
analityk Trigon DM
Od kilku lat rynek IT nie rozwija się już tak dynamicznie, jak wcześniej, a prognozy mówią, że tak będzie w przyszłości. Co prawda rynek IT nadal będzie rósł, ale jego dynamika będzie bardzo niska — jednocyfrowa. Dlatego też plan podwojenia przychodów w krótkim czasie należy ocenić jako bardzo ambitny. Niewiele jest spółek, które mogą pochwalić się takim osiągnięciem. Jeśli nie mówimy o małych firmach, w których wystarczy jeden duży kontrakt, by zdublować sprzedaż, to źródłem takich zwyżek mogą być nowe rozwiązania informatyczne. Branża IT zmienia swój model biznesowy i przechodzi od tradycyjnie rozumianej informatyki w kierunku rozwiązań mobilnych czy też chmurowych. To one mogą generować szybki wzrost przychodów.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane