Ściana z ziołami dba o zdrowie i nastrój

opublikowano: 10-01-2019, 22:00

Pomysł na biznes Świeża melisa lub tymianek do naparu? Możesz zerwać je ze ściany w biurze, na którą trafiły dziś rano. Tym patentem Vegi zdobywa klientów wśród firm

W pełni jadalna, zielona ściana w miejscu pracy — to pomysł na biznes Jana Jüngsta i Mateusza Wiśniewskiego, założycieli Vegi. Ich firma oferuje niewielkie ziołowe ogrody, z których na co dzień korzystają pracownicy korporacji.

CZAS NA NOWE RYNKI:
CZAS NA NOWE RYNKI:
Do tej pory firma Vegi, której szefuje Jan Jüngst, dostarczyła klientom ponad 20 tys. ziół, z których przygotowanych zostało 60 tys. naparów lub dodatków do posiłków. Teraz pracuje nad kolejnymi produktami i planuje ekspansję zagraniczną.
Fot. Marek Wiśniewski

— Kiedyś było takie powiedzenie „one apple a day, keeps the doctor away”, czyli wystarczy zjeść jedno jabłko dziennie, żeby być zdrowym. Teraz tych jabłek trzeba byłoby zjeść co najmniej kilogram, bo są wielokrotnie opryskiwane i mają mniej wartości odżywczych — mówi Jan Jüngst, współwłaściciel i prezes Vegi.

Tak powstała filozofia opisywana przez Jana Jüngsta jako „z krzaczka na talerz lub z krzaczka do kubka”. Podkreśla, że im bardziej skróci się okres od momentu zerwania do momentu spożycia, tym więcej witamin i mikroelementów jest w tym, co ostatecznie zjemy.

— Doszliśmy do bardzo ciekawego rozwiązania, w którym od momentu zerwania do momentu wypicia mija parę sekund czy minut — przekonuje Jan Jüngst.

Pierwsi w Polsce

Vegi to pierwsza firma w Polsce oferująca tego typu usługę. Jest jeszcze młoda — powstała w 2017 r., a pierwsze ziołowe ściany wyruszyły do biur w marcu ubiegłego roku. Ziołowa Ściana Vegi daje możliwość przygotowywania naparów ze świeżych ziół lub wykorzystywania ich jako pełny witamin, aromatyczny dodatek do potraw.

— Zaczęliśmy od w pełni zautomatyzowanej, całorocznej szklarni przydomowej. Idąc dalej, za potrzebą posiadaniaświeżych i wysokowartościowych produktów blisko siebie, wpadliśmy na pomysł, że skoro wychodzimy z domu i spędzamy większość czasu w pracy, to ze świeżymi roślinami i ziołami trzeba dotrzeć do pracodawców, dla których ważne jest zdrowie i dobra kondycja pracowników. Tym sposobem udało nam się zdobyć pierwszych 20 klientów — opowiada Jan Jüngst.

Stały dostęp do witamin i wartości odżywczych — to również oryginalny sposób na zmotywowanie i podniesienie efektywności pracowników, który może skutkować postrzeganiem firmy jako lepszego pracodawcy. Początki nie były jednak łatwe. Problemem okazało się przełamywanie utartych schematów. Zielona ściana zazwyczaj jest w biurze ozdobą — pracownicy nie chcą więc jej niszczyć, zrywając zioła. Druga sprawa to przyzwyczajenie, że zioła parzy się z suszu. Tymczasem napary ze świeżych ziół są zdrowsze i bardziej aromatyczne niż te z torebki. Okazuje się jednak, że do zmiany wspomnianych nawyków wystarczy kilka dni. Standardowa ściana składa się z 16 doniczek wypełnionych ziołami. Znajdziemy w nich m.in. miętę, melisę, bazylię, kolendrę czy oregano. Zioła można dodawać do posiłków lub przyrządzać z nich napary. Vegi oferuje też klientom pielęgnację ściany w formie abonamentu, czyli usługę „Zielonej Rączki”. Serwisanci codziennie przyjeżdżają do biura i wymieniają zioła na świeże lub pielęgnują te, które nie wymagają jeszcze wymiany.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— O godzinie 4 rano zioła wyjeżdżają od producenta i trafiają do nas do biura, gdzie są konfekcjonowane w magazynie. Później „Zielona Rączka” w godz. 6-9 rozwozi zioła do naszych klientów — mówi prezes Vegi.

Do ściany dołączane jest też Vegi Menu, które zawiera propozycje naparów, podzielone na kategorie, np. na odporność, koncentrację, urodę. Warto dodać, że Ziołowa Ściana Vegi wpisuje się w bardzo popularny trend w projektowaniu i wystroju biur — Biophilic design, w którym natura jest integralną częścią budynku lub pomieszczenia. Aby sprawdzić, jak ziołowa innowacja jest odbierana przez pracowników firm, które korzystają z tego rozwiązania, Vegi przeprowadziła stosowną ankietę. Wyniki? 80 proc. pytanych jest zdania, że wprowadzenie do biura Ziołowej Ściany Vegi oznacza, że pracodawca dba o zdrowie i samopoczucie pracowników. Natomiast 79 proc. twierdzi, że napary ze świeżych ziół w dużym stopniu wpływają na poprawę ich samopoczucia, a 70 proc. uważa, że poprawiają także ich koncentrację.

Ściana sama się podleje

Do tej pory do klientów Vegi trafiło ponad 20 tys. ziół, z którychprzygotowano 60 tys. naparów lub dodatków do posiłków. Teraz firma chce zdobyć kolejnych klientów i myśli o ekspansji zagranicznej. Trwają też prace nad kolejnym produktem.

— Idąc dalej, zgodnie z naszą filozofią chcemy dotrzeć do mieszkań. Stworzyliśmy samopodlewającą się ścianę z ziołami, z automatycznym oświetleniem, sterowaną aplikacją mobilną. Możemy mieć więc w kuchni świeże i pyszne zioła przez cały rok. Nawet, jeżeli dużo pracujemy czy wyjeżdżamy, ściana sama o sobie myśli — podkreśla Jan Jüngst.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Polecane