Sconto utworzy sieć meblarską

Magdalena Kozmana
opublikowano: 21-06-1999, 00:00

Sconto utworzy sieć meblarską

Firma Sconto, której stuprocentowym udziałowcem jest niemiecka sieć Mšbel Walther, zamierza w ciągu 10 lat otworzyć w każdym polskim mieście powyżej 400 tys. mieszkańców własne centrum meblarskie. Każde z nich ma kosztować około 50 mln DEM (105 mln zł).

W grudniu 1998 roku pierwszy (i jak dotąd jedyny w Polsce) tego typu sklep został otwarty we Wrocławiu. Ma powierzchnię 8 tys. metrów kwadratowych — czyli jest dwa razy większy od wrocławskiego sklepu IKEA. Tuż obok mieści się sześciopiętrowy magazyn o łącznej powierzchni 25 tys. metrów kwadratowych.

IKEA to nie konkurent

Zdaniem Jacka Zagrabskiego, kierownika działu personalnego Sconto, IKEA nie jest dla jego firmy konkurencją. W szwedzkiej sieci 60 proc. przychodów pochodzi bowiem ze sprzedaży artykułów dekoracyjnych i sprzętu domowego a w Mšbel Walther dają one tylko 15 proc. obrotów, zaś pozostałe 85 proc. przynoszą meble. Tymczasem IKEA oferuje wszystko w podobnym stylu.

Sprzedawane w Sconto meble w 60 proc. pochodzą z zagranicy. Najtańsze z nich firma sprowadza z Rumunii, najdroższe — z Francji, Belgii i Austrii.

Według Jacka Zagrabskiego, Polacy chętniej kupują mieszkania, samochody i sprzęt RTV niż nowe meble, dlatego jego firma na razie ostrożnie podchodzi do otwierania nowych sklepów.

Co rok nowy sklep

W najbliższych latach firma planuje otwieranie przynajmniej jednego sklepu rocznie. W drugiej połowie 2000 roku powstanie sklep w Poznaniu, następne lokalizacje to Warszawa, Gdańsk i Kraków. Przy wszystkich obiektach będą mieściły się magazyny o powierzchni zbliżonej do tego we Wrocławiu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Kozmana

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Sconto utworzy sieć meblarską