Sebastian Kulczyk szyje ekosystem start-upów

Znamy laureatów programu akceleracyjnego InCredibles. Z tłumu chętnych wyłonili się polscy kandydaci na globalnych czempionów

— To nie finał, a nawet nie półmetek, bo dopiero teraz rozpoczynamy najważniejszy etap — powierdział Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments (KI), ogłaszając listę laureatów programu akceleracyjnego InCredibles, w którym 5 spółek zdobyło granty po 100 tys. USD i zostało włączonych w dwumiesięczny cykl mentoringowy. Wybór nie był łatwy: od końca maja akces do InCredibles zgłosiło niemal 430 start- -upów.

Zobacz więcej

SIŁA DO AKCELERACJI: Przedsiębiorcy, mentorzy i niemały kapitał. Ta mieszanka zarządzania w ramach programu InCredibles ma stworzyć nową jakość w ekosystemie polskich start-upów. Czy spełni oczekiwania? Dowiemy się za kilka kwartałów. Fot. Marek Wiśniewski

Głód głów

Z dziesięciu projektów, które zaprezentowały się szerokiej widowni w Campus Warsaw, jury w składzie: Sebastian Kulczyk, Rafał Plutecki (szef Campusu), Julia Szopa (prezes Fundacji Startup Poland), Piotr Pietrzak (szef technologii w IBM w regionie), Mariusz Gralewski (twórca m.in. Docplannera) i Lawrence Barclay (zarządzający venture capital w ramach KI), wybrało 5 spółek. To Archdesk ERP, Hotailors, Radio Net Media, Tidio oraz UserEngage (w ramce obok więcej o tym, czym się zajmują).

— Przed wybranymi firmami stoi wiele wyzwań, jednak ostatecznie na końcu drogi jest zwielokrotnienie szans na sukces projektowanego biznesu oraz zdobycie w krótkim czasie doświadczeń i wiedzy, które mentorzy zdobywali przez lata. Tym właśnie powinna być akceleracja — skróceniem drogi do sukcesu — ocenia Piotr Pietrzak.

Program finansowany przez KI, a wspierany m.in. przez Google’a, IBM i Startup Poland, ma ambicję stać się najlepszym akceleratorem nad Wisłą. Chce umożliwiać wybranym start-upom skorzystanie z wiedzy i doświadczeń uznanych mentorów oraz zdobycie międzynarodowych, bezpośrednich kontaktów ze światem biznesu.

Szycie ekosystemu

Zdaniem Rafała Pluteckiego, pierwsza edycja dowiodła, że w Polsce narasta głód tzw. smart money, oznaczającego kontakty, umiejętności i wsparcie stojące za pieniędzmi inwestora. — Liczba aplikacji do InCredibles jest chyba najwyższa ze znanych mi programów — mówi Rafał Plutecki. — Ruszamy z „szyciem na miarę” optymalnej akceleracji dla naszych spółek — podkreśla Sebastian Kulczyk i zapowiada dalsze zaangażowanie w budowanie ekosystemu innowacji pod flagą biało- -czerwoną. To dlatego we współpracy z Fundacją Startup Poland eksperci Kulczyk Investments wypracowali wzory najważniejszych umów dla start-upów, akceleratorów i inwestorów działających na polskim rynku. Dokumenty udostępnione na Startuppoland.org, czyli m.in. termsheet, convertible notes (umowa pożyczki konwertowanej na udziały) oraz umowa grantowa mają wyznaczać standardy dla rynku start-upów w Polsce.

Pięć perełek Kulczyka

Archdesk ERP

Tworzy oprogramowanie do zarządzania dla fabryk i firm budowlanych, w tym roku mierzy w kilkaset tysięcy funtów przychodów. Obecnie ma 25 klientów działających w Londynie i okolicach. Szykuje się do ekspansji, m.in. w USA, i zbudowania sieci resellerów oprogramowania.

Hotailors

Stawia na branżę podróży, oferując rozwiązania dla tradycyjnych agencji turystycznych, rywalizujących np. z serwisami typu Booking.com. Narzędzie sprzedawane jest w modelu oprogramowanie jako usługa (SaaS). Potężna baza, analityka, interfejs pozwalają agentowi skracać proces wyboru pokoju hotelowego z kilkudziesięciu minut do kilku.

Radio Net Media

Stworzona przez spółkę platforma AdSonos zarabia na cyfrowym streamingu stacji radiowych. System w czasie rzeczywistym podmienia nadawany w radiu blok reklam na zestaw sprofilowany, w sposób niezauważalny dla słuchacza. Platforma jest skierowana do stacji radiowych oraz reklamodawców, można ją porównać do Google AdWords.

Tidio

Producent komunikatora umożliwiającego agregowanie wiadomości ze wszystkich najpopularniejszych kanałów (Live Chat Messenger, e-mail) w jednym miejscu. Twórcy Tidio pracują nad kreatorem botów pozwalających zautomatyzować większość procesów komunikacyjnych w relacji firma — klient.

UserEngage

Ułatwia pracę zespołom marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta, umożliwiając im wysyłanie automatycznych i spersonalizowanych wiadomości we wszystkich kanałach. Dzięki szybkiemu, nawet jednodniowemu wdrożeniu stanowi alternatywną propozycję wobec potężnych, czasochłonnych systemów korporacyjnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sebastian Kulczyk szyje ekosystem start-upów