Sejm przeciw zmniejszeniu wymagań co do majątku pośredników drogowych

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 29-07-2005, 12:37

Sejm, głosując w piątek nad poprawkami Senatu do nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, zachował zapisy, zgodnie z którymi pośrednik w transporcie drogowym zajmujący się przewozem rzeczy powinien posiadać środki finansowe lub majątek w wysokości 50 tys. euro.

Sejm, głosując w piątek nad poprawkami Senatu do nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, zachował zapisy, zgodnie z którymi pośrednik w transporcie drogowym zajmujący się przewozem rzeczy powinien posiadać środki finansowe lub majątek w wysokości 50 tys. euro.

    Sejm odrzucił poprawki Senatu, które zmniejszały poziom wymaganych od przewoźnika środków do 15 tys. euro.

    Senat nie wniósł natomiast poprawek do zapisów, zgodnie z którymi licencję na wykonywanie transportu drogowego może dostać przedsiębiorca, który ma 9 tys. euro na pierwszy samochód i po 5 tys. euro na każdy następny. Pozostaną one bez zmian.

    Zgodnie z ustawą, przewoźnicy nie mający licencji wymaganych dla taksówkarzy, nie będą mogli zamieszczać na samochodach oznaczeń podobnych do taksówkowych. Ograniczenie to dotyczy samochodów przewidzianych do przewozu 9 osób łącznie z kierowcą.

    Przepis zabrania przewoźnikom bez licencji: umieszczania i używania w samochodzie taksometru, umieszczania oznaczeń z nazwą, adresem oraz telefonem przedsiębiorcy, umieszczania na dachu samochodu tzw. koguta i innych urządzeń technicznych.

    Jak powiedział kilka tygodni temu PAP Krzysztof Rembiszewski z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP, chodzi o to, by klient nie pomylił taksówki z innym przewoźnikiem. Nowelizacja reguluje również szereg spraw dotyczących zawodowego transportu drogowego. Określa np., jakie dokumenty muszą znajdować się w samochodzie oraz kary przewidziane za ich brak. Chodzi tu m.in. o takie dokumenty jak: wypis z licencji, karta opłaty drogowej, zezwolenia i formularze wymagane dla różnych kategorii transportu drogowego. 8 tys. zł ma kosztować usługa transportu drogowego bez wymaganej licencji.

    Nowelizacja określa szczegółowo, na jakich zasadach mogą być wykonywane przewozy regularne, czyli takie, które służą publicznemu przewozowi osób i ich bagażu w określonych odstępach czasu i określonymi trasami.

    Zgodnie z nowelizacją w przypadku przewozów regularnych: opłata za przejazd jest pobierana zgodnie z cennikiem, a pasażer dostaje bilet potwierdzający opłatę; cennik opłat jest wywieszony w kasach dworcowych i w każdym autobusie; cennik musi uwzględniać ceny biletów ulgowych; zabrania się używania innych pojazdów niż autobusy oraz zabierania i wysadzania pasażerów poza przystankami określonymi w rozkładzie jazdy; zabrania się pobierania opłat za przejazd niezgodnie z cennikiem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu