Servisco i DHL Polska łączą się pod wspólną marką

Marcin Bołtryk
opublikowano: 03-04-2003, 00:00

Pod koniec ubiegłego roku Deutsche Post World Net (DPWN), stając się właścicielem 100 proc. akcji firmy DHL, uruchomiła integracyjny program STAR. Głównym jego założeniem była konsolidacja firm DHL, Danzas i Euro Express w ramach jednej marki — DHL.

Z początkiem kwietnia również w Polsce rozpoczęło się wprowadzanie w życie zaplanowanych zmian.

Zmiany zaplanowane przez zarząd DPWN zakładają integrację wszystkich firm wchodzących w skład grupy pod jedną nazwą. W związku z tym nazwę zmieni znana na polskim rynku spółka Servisco, wchodząca w skład sieci Euro Express. W wyniku połączenia z działającą również w naszym kraju firmą DHL powstanie jednolite przedsiębiorstwo DHL Express. Jednak do czasu zakończenia związanych z fuzją czynności formalnoprawnych obie firmy będą działały pod swoimi dotychczasowymi nazwami. Pierwsza wspólna oferta firmowana marką DHL Express, obejmująca produkty obu firm pojawi się na początku 2004 r.

Integracja trzech pionów pod wspólną marką stworzy jedną z największych na świecie firm świadczących usługi logistyczne. W roku 2002 przychody DPWN w Europie wyniosły 12 mld EUR, a na świecie — 40 mld EUR.

Dzięki konsolidacji, tylko w samej Europie, grupa ma zyskać przynajmniej 130 mln EUR. Według założeń, do końca 2005 r. cała grupa w ramach programu STAR zwiększy zysk operacyjny o 40 proc.

— Klienci odczują integrację DHL i Servisco głównie dzięki dostępowi do szerszej palety usług, oferowanych przez jednego operatora logistycznego — mówi Aleksander Morozowski, prezes Servisco.

Ian Cummings, prezes DHL Polska, dodaje, że połączenie produktów międzynarodowych (dotychczasowa specjalizacja DHL Polska) i krajowych (Servisco) zapewni klientom dostęp do kompleksowej oferty usług.

Zarząd DPWN zdecydował o wyborze marki DHL głównie ze względu na jej obecność na rynkach świata. Innym powodem była wysoka znajomość marki wśród klientów na wszystkich kontynentach.

— Dla nas DHL to Coca-Cola logistyki. Jest to jedna z najlepiej znanych i rozpoznawalnych marek w sektorze usług logistycznych na świecie — mówi Klaus Zumwinkel, prezes Deutsche Post World Net.

Dodaje, że klienci będą nadal mogli korzystać ze wszystkich usług, które do tej pory były oferowane przez trzy niezależne firmy w ramach grupy DPWN. W dłuższej perspektywie produkty, które się pokrywają, zostaną zintegrowane tak, aby stworzyć pełen pakiet usług, zachowujący dotychczasową funkcjonalność i różnorodność. Zakończenie procesu integracji usług planowane jest do 2005 r.

Aleksander Morozowski, prezes Servisco, zapewnia, że integracja nie pociągnie za sobą zwolnień, ponieważ obie firmy mają niewiele dublujących się stanowisk.

Od 1 kwietnia nastąpiła także zmiana logotypów. Nowe, czerwone logo na żółtym tle pojawi się na samochodach i budynkach należących do DHL, sieci EuroExpress i Danzas. Zmiana identyfikacji wizualnej ma potrwać do zakończenia procesu integracji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Servisco i DHL Polska łączą się pod wspólną marką