Czytasz dzięki

Sesja w USA zdominowana przez popyt

opublikowano: 28-09-2020, 22:28

Dow Jones rósł na zamknięciu o 1,5 proc., a S&P500 zyskał 1,6 proc. Nasdaq kończył dzień zwyżką o 1,9 proc. i powrotem ponad poziom 11 tys. pkt.

Inwestorzy kupowali w poniedziałek przecenione akcje. Ubiegły tydzień był dla S&P500 i DJIA czwartym spadkowym z rzędu. To najdłuższa taka seria od ponad roku. Dodatkową zachętą miały być doniesienia z Chin, gdzie czwarty miesiąc z rzędu wzrosły ceny produkcji, a także sygnały z weekendu ożywiające nadzieję na porozumienie Białego Domu z Demokratami z Izby Reprezentantów w sprawie kolejnego pakietu wsparcia gospodarki. Inwestorzy zdecydowali się zignorować w poniedziałek doniesienia z frontu walki z pandemią nie zwracając uwagi na informację o wzroście liczny zakażeń w prawie połowie stanów USA.

Popyt dominował przez całą sesję. Przeważał we wszystkich głównych segmentach S&P500. Na koniec handlu największym cieszyły się akcje spółek energii, finansowych (po 2,3 proc.) oraz dostawców dyskrecjonalnych dóbr konsumpcyjnych (2,2 proc.). Niższy niż rynek wzrost zanotowały segmenty "defensywne”: dóbr codziennego użytku (1,1 proc.), ochrony zdrowia (0,8 proc.) i użyteczności publicznej (0,3 proc.). Na zamknięciu drożało aż 94 proc. spółek z S&P500. Wzrosły kursy 27 z 30 blue chipów ze średniej Dow Jones. Najmocniej drożał Boeing (6,4 proc.), który był także drugą najmocniej rosnącą spółką z S&P500. Popyt na jego akcje wywołały doniesienia o testowych lotach samolotu 737 Max w tym tygodniu, co zbliża koncern do zakończenia trwającego ponad rok okresu uziemienia maszyny. W trójce najmocniej drożejących blue chipów znalazły się jeszcze Dow Inc. (3,1 proc.) i Intel (3,0 proc.).

Na Nasdaq zdrożało 77 proc. spółek, a wśród 20 o największej kapitalizacji kurs żadnej nie spadał. Najmocniej drożały akcje Tesli (3,4 proc.), a najsłabiej na tle pozostałych wyglądały akcje Microsoftu i Facebooka (po 0,8 proc.).

Osłabienie dolara po najlepszym tygodniu od kwietnia ubiegłego roku spowodowało wzrost popytu na złoto i ropę. Na rynku obligacji spadały rentowności długu USA z krótkiego końca krzywej rentowności, a rosły z długiego.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane