Sfinansuj zakup zwierzątka

DOBROCZYNNOŚĆ Jeden z amerykańskich Kościołów ewangelickich rozkręca przed świętami Bożego Narodzenia nietypową akcję charytatywną.

Darczyńcy wykładają pieniądze na kozy, świnki lub ryby. „Kozy znane są z tego, że potrafią przetrwać w najtrudniejszych warunkach. To sprawia, że są szczególnie cenne dla rodzin mieszkających w podatnym na susze klimacie. Świeże mleko kozie zapewnia dorastającym dzieciom doskonałe odżywianie” — informuje w swoim sklepie internetowym Kościół ewangelicko-luterański w Ameryce (ELCA). Sklep i Kościół? To nie pomyłka, bo amerykańscy luteranie w okresie świątecznym nie krzyczą na ludzi z ambon, strasząc komercjalizacją świąt. Namawiają raczej, żeby w czasie zakupów pomyśleć o prezentach dla innych. W sklepie internetowym ELCA Good Gifts można wyłożyć pieniądze na różne projekty, w tym związane z hodowlą zwierząt. Nie chodzi jednak tylko o kreatywny pomysł na działalność charytatywną. Zmorą wielu akcji dobroczynnych są wysokie koszty administracyjne i niedostosowanie pomocy do prawdziwych potrzeb ludzi. Nie wystarczy dać, trzeba jeszcze nauczyć odpowiedzialnie korzystać z darów. „Daj swoim sąsiadom rybę, to zjedzą ją w ciągu jednego dnia. Daj swoim sąsiadom hodowlę ryb zarządzaną przez całą społeczność, przeprowadź szkolenie z dobrego zarządzania przedsiębiorstwem, a będą jeść do końca życia” — czytamy przy prezencie zatytułowanym „Ryby”. Kupno takiego prezentu wiąże się z wpłatą 250 USD na budowę stawu, solidną lekcję gospodarki, kalkulator, szkolenie z zasad żywienia ryb, informację o tym, które najłatwiej hodować — tak wygląda praktyczna realizacja klasycznej zasady o „wędce i rybie”. ELCA prowadzi działalność charytatywną w 90 krajach. Pomoc niesiona jest bez błysków fleszy, bo wymaga nierzadko systematycznej, ciągłej i długoterminowej pracy. Kościół zapewnia, że koszty administracyjne pochłaniają jedynie 10 proc. Zebrane ze sprzedaży wirtualnych zwierząt w ramach akcji o wdzięcznej nazwie „Globalne podwórze Boga” pieniądze trafiają na zwalczanie głodu na świecie. „Program pomaga społeczności opiekować się zwierzętami i tworzyć nowe możliwości rynkowe, jak na przykład uruchomienie małego biznesu sprzedającego jajka” — tłumaczy ELCA. Katalog prezentów jest szeroki i dotyczy różnych obszarów działalności Kościoła. Najpopularniejsze są jednak wirtualne zwierzaki. Najtańszymi prezentami są kurczęta (10 USD) i pszczoły (20 USD), a najdroższymi krowy (500 USD) i woły (1000 USD).

5 mln Tylu wirtualnych kibiców śledzi na Twitterze profil klubu Arsenal Londyn. To pierwszy klub Premier League, który może się tym pochwalić. Zajmuje trzecie miejsce wśród piłkarskich drużyn w rankingu popularności internetowej, ale do najlepszych sporo mu brakuje. FC Barcelona ma ponad 50 mln fanów na Facebooku, a jej największy rywal — Real Madryt — 46,7 mln. Arsenal najdłużej występuje w najwyższej klasie rozgrywkowej — od 1919 r. 13 razy zdobył mistrzostwo kraju i 11 razy Puchar Anglii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu