Sfinks nabrał apetytu

Grupa chce rosnąć szybciej. Potrzebuje pieniędzy i łaskawości banków. Mówi też o czwartym szyldzie.

— Jeżeli mielibyśmy finansowanie na 100 restauracji, to jesteśmy w stanie tyle otworzyć — deklaruje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, spółki zarządzającej 110 restauracjami pod szyldami Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook. Spółka przystępuje do opracowania nowej strategii rozwoju.

— Jesteśmy już zadowoleni z rentowności i jakości placówek, a tym samym gotowi, żeby rosnąć szybciej. Przed nami ważna decyzja — czy rozwijamy się powoli, więc nie ponosimy większychkosztów i tylko spłacamy kredyty, czy korzystamy z rynkowej szansy, jaką daje obecnie rynek, ale potrzebujemy pieniędzy na inwestycje — twierdzi prezes.

Chodzi o zawarte dwa lata temu porozumienie z bankami. Banki wydłużyły wówczas okres spłaty długu i zwolniły spółkę z płacenia rat, dopóki nie poprawi rentowności. Cała spłata nastąpić ma do końca 2019 r. Po pierwszym półroczu Sfinks wypracował 0,53 mln zł skonsolidowanego zysku netto, co oznacza poprawę o 2,72 mln zł w porównaniu z takim samym okresem 2013 r. Jeszcze w tym roku sieć ma się powiększyć o 5-10 restauracji. Zarząd zaczyna też się rozglądać za nowym — czwartym konceptem gastronomicznym.

— Najpopularniejsza kuchnia w naszym kraju to kuchnia polska, za nią jest kuchnia włoska, trzecia jest azjatycka, a mocno rośnie popularność kuchni amerykańskiej. W naszym portfelu nie mamy dwóch z nich — mówi Sylwester Cacek.

Nie zrezygnował z planów zagranicznej ekspansji. Sfinks miał już przed laty nieudany debiut za granicą, m.in. w czeskiej Pradze.

— Ręce mnie świerzbią, żeby udać się do Berlina, gdzie spokojnie moglibyśmy otworzyć 20 punktów. Jest to jednak kwestia opracowania narzędzi dla masterfranczyzobiorcy i perfekcyjnej logistyki — twierdzi Sylwester Cacek.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane