Sfinks zamienił stratę w zysk

KZ, ISBNews
opublikowano: 2015-02-17 08:20

Sfinks Polska odnotował 34,53 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2014 r. wobec 1,07 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 18,94 mln zł wobec 2,91 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 170,86 mln zł w 2014 r. wobec 176,56 mln zł rok wcześniej.

Sfinks podkreśla, że w związku z wyłączeniem z konsolidacji grupy restauracji franczyzowych, w okresie 12 miesięcy 2014r., zmniejszeniu uległy zarówno ujęte w sprawozdaniu skonsolidowane przychody ze sprzedaży, jak i koszt własny sprzedaży, przy czym poziom zrealizowanej marży uległ zwiększeniu w ujęciu rocznym.

"Sprzedaż usług gastronomicznych we wszystkich restauracjach prowadzonych pod markami Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 r. wyniosła 175.342 tys. zł, wobec 167.158 tys. zł w analogicznych miesiącach 2013 r., co oznacza przyrost o 4,9% r/r. W analizowanym okresie sprzedaż lokali działających pod marką 'Sphinx' - najsilniejszą marką grupy - wzrosła o 6,4% r/r., natomiast sprzedaż lokali działających pod marką Chłopskie Jadło wzrosła o 5,5%" - czytamy w raporcie.