SFM chcą przekształcić się w holding

Ryszard Gromadzki
opublikowano: 23-06-2000, 00:00

SFM chcą przekształcić się w holding

Zarząd Swarzędzkich Fabryk Mebli przedstawił na WZA strategię rozwoju firmy na lata 2000-02. Zakłada ona przekształcenie spółki w holding, który wykorzystując siłę marki stałby się liderem polskiego rynku meblowego w segmencie średnio zamożnych i zamożnych klientów.

W oparciu o Swarzędzkie Fabryki Mebli ma powstać holding operacyjny, w skład którego jako podmiot dominujący wejdą SFM. Jednocześnie firma zmieni nazwę na Swarzędz Meble i zaprzestanie do końca tego roku działalności produkcyjnej. Firma skupi się na handlu hurtowym oraz eksporcie.

Holding Swarzędz Meble

Podmiotem zależnym Swarzędz Meble będzie spółka handlowa Swarzędz Market, która w strukturze całego holdingu odpowiadać będzie za ogólnopolską sieć detaliczną. Wśród podmiotów zależnych znajdą się również 4 spółki produkcyjne w Bielsku Podlaskim, Swarzędzu, Gostyniu i Kościanie.

W założeniach przyjętych przez zarząd SFM nie wyklucza się potrzeby przejęcia w przyszłości kolejnej fabryki wyspecjalizowanej w produkcji mebli, ważnych z punktu widzenia interesów grupy, a nie będących dotąd w ofercie Swarzędza. W 2001 roku firma planuje wydzielenie działalności logistycznej i serwisowej w formie odrębnych spółek.

Wśród kluczowych inwestycji dla przyszłości firmy strategia wymienia wybudowanie w Swarzędzu-Jasiniu nowego zakładu produkcyjnego Swarzędzkiej Fabryki Mebli oraz centralnego magazynu. Firma zamierza również nabyć nieruchomość w Gostyniu i przenieść tam zakład produkcyjny Gostyńskich Fabryk Mebli.

Program lojalnościowy

Chcąc lepiej umotywować kadrę menedżerską, zarząd Swarzędza zamierza przeprowadzić program opcji menedżerskich oraz emisję akcji skierowaną do kadry i pracowników spółki Swarzędz Market po przekształceniu jej w spółkę akcyjną. Chce też doprowadzić do sprzedaży zarządom i kadrze swarzędzkiej i kościańskiej fabryk mebli do 20 proc. udziałów w tych firmach.

Według Julian Nuckowskiego, prezesa zarządu Swarzędzkich Fabryk Mebli, źródłem finansowania wszystkich zapowiadanych inwestycji będą głównie środki ze sprzedaży zbędnych nieruchomości oraz pochodzące z kredytów i leasingu.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ryszard Gromadzki

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane