SGH podszkoli w crowdfundingu

W ofercie uczelni pojawił się nowy przedmiot związany z finansowaniem społecznościowym.

Zajęcia związane z ekonomią współdzielenia, a szczególnie z crowdfundingiem będą prowadzone od lutego 2020 r. Obecnie trwają zapisy dla studentów studiów magisterskich Szkoły Głównej Handlowej. Za prowadzenie przedmiotu i zakres teoretyczny odpowiada prof. Maria Lissowska, która w ostatnich latach pracowała dla Komisji Europejskiej m.in. w zakresieregulacji crowdfundingu.  Drugim segmentem zajęć będą zagadnienia praktyczne. Jednym z prowadzących jest Piotr Majewski związany z platformą FindFunds.

SGH podszkoli w crowdfundingu

Szymon Maj
opublikowano: 04-11-2019, 14:22

W ofercie uczelni pojawił się nowy przedmiot związany z finansowaniem społecznościowym.

Zajęcia związane z ekonomią współdzielenia, a szczególnie z crowdfundingiem będą prowadzone od lutego 2020 r. Obecnie trwają zapisy dla studentów studiów magisterskich Szkoły Głównej Handlowej. Za prowadzenie przedmiotu i zakres teoretyczny odpowiada prof. Maria Lissowska, która w ostatnich latach pracowała dla Komisji Europejskiej m.in. w zakresieregulacji crowdfundingu.  Drugim segmentem zajęć będą zagadnienia praktyczne. Jednym z prowadzących jest Piotr Majewski związany z platformą FindFunds.

– Uważam, że crowdfunding może stać się istotnym elementem wspierającym polską gospodarkę i warto o tym mówić. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwinięcie skrzydeł, a dla wytrawnych inwestorów możliwość wejścia w biznes na wczesnym jego etapie. Edukacja uwzględniająca praktyczne aspekty związane z różnymi typami crowdfundingu w Szkole Głównej Handlowej może mieć szczególne znaczenie, gdyż to wśród studentów tej uczelni zapewne pojawią się przyszli liderzy polskiego rynku kapitałowego – mówi Piotr Majewski.

Na zajęciach student pozna m.in podstawy i historię finansowania społecznościowego, zagadnienia prawne związane ze zbiórkami. Dowie się także, jak połączyć teorie ekonomiczne z analizą zbiórek.  Uzupełnieniem zajęć będą spotkania z praktykami tego rynku.

–  Potencjał crowdfundingu został już kilka lat temu zauważony przez Komisję Europejską, która w 2014 r. wydała komunikat pt. „Uwolnienie potencjału finansowania społecznościowego w Unii Europejskiej,” w którym wskazano, że jednym z priorytetowych działań w krajach unijnych powinno być stworzenie jasności regulacyjnej, integracja crowdfundingu z istniejącym systemem finansowym, a także propagowanie tego modelu finansowania poprzez edukację i budowę zaufania. Poszerzanie oferty dydaktycznej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie wpisuje się w te działania – dodaje Piotr Majewski.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane