Shipbooster zajmie się logistyką dostaw w e-commerce. Firma chce współpracować z małymi i średnimi sklepami.
XBS Group, zarządzająca łańcuchem dostaw BPO w ramach outsourcingu, i
Etendard, firma IT, łączą siły i rozkręcają projekt Shipbooster. Koncept
niebawem ma zostać formalnie wydzielony z ich struktur i zawiązany wokół
kolejnej spółki, która będzie świadczyć usługi logistyczne dla
sprzedawców internetowych.
Do współpracy chcą zaprosić głównie małe i średnie e-sklepy. A jak
szacują przedstawiciele Shipbooster, to spory kawałek rynku: w Polsce
funkcjonuje ponad 12 tys. sklepów internetowych, z czego mniejsze
stanowią ponad 90 proc. Wiele z nich nie posiada własnego zaplecza
logistycznego.
— Wierzymy w przyszłość handlu elektronicznego oraz w to, że obecne małe
sklepy internetowe znacząco się rozwiną na przestrzeni kilku lat. Jako
operator usług logistycznych chcemy je wspierać i wraz z nimi się
rozrastać — zaznacza Adrien Salvat, dyrektor generalny Shipbooster.
Firma proponuje sprzedawcom platformę (zintegrowaną z systemami Presta
Shop, Magento i z Allegro), na którą będą automatycznie spływać
zamówienia ze sklepów internetowych, ułatwiającą zarządzanie przesyłkami
i realizacją zamówień. Przewagę rynkową mają stanowić korzystniejsze niż
przy indywidualnych negocjacjach warunki współpracy z kurierami (obecnie
w grę wchodzą firmy kurierskie DPD oraz GLS).
Dodatkowo Shipbooster w ramach indywidualnych ustaleń jest w stanie
przejąć obowiązki sklepu związane z magazynowaniem i wysyłką towarów.
Firma posiada cztery magazyny w Polsce (Błonie, Katowice, Poznań,
Gdańsk) oraz trzy za granicą (Rumunia, Węgry, Belgia).
© ℗