Siatkarze o kocim spojrzeniu

opublikowano: 24-01-2013, 00:00

Sport i piwo to idealny miks — tak uważa Polski Związek Piłki Siatkowej i Grupa Carlsberg, która właśnie została jego sponsorem.

Choć to sportowcy po wysiłku fizycznym mają prawo być spragnieni, znacznie więcej piją ich kibice, przesiadujący na fotelach przed telewizorami.

Nic więc dziwnego, że producenci piwa wykorzystują każdą okazję, by promować się przy okazji wydarzeń sportowych — jak należący do Grupy Carlsberg Okocim, który wczoraj został oficjalnym „partnerem biznesowym” Polskiego Związku Piłki Siatkowej (PZPS). Umowę — która obejmuje „działania mające na celu sponsoring oraz wsparcie i promocję dyscypliny sportu” — podpisano na trzy lata, jej wartość jest nieznana.

— Po raz kolejny polska siatkówka pozyskuje do współpracy poważnego partnera — a ten rok będzie obfitował w wyjątkowe emocje siatkarskie. Po raz pierwszy Liga Światowa rozegrana zostanie aż w sześciu miastach Polski, a we wrześniu gościć będziemy najlepsze drużyny kontynentu w organizowanych wspólnie z Danią mistrzostwach Europy — mówi Mirosław Przedpełski, prezes PZPS.

Okocimscy browarnicy będą mogli w swoich akcjach promocyjnych wykorzystywać logo Ligi Światowej i Mistrzostw Europy. W sponsoringu siatkarzy Okocim będzie jednak grał drugie skrzypce — pierwsze twardo dzierży Orlen, który w połowie ubiegłego roku podpisał czteroletni kontrakt na sponsoring ligi i reprezentacji (męskiej oraz kobiecej).

Koncern paliwowy ma stopniowo zajmować miejsce wspierającego siatkówkę od 1998 r. Plusa, który — po przejęciu przez Zygmunta Solorza-Żaka — zaczął ograniczać sponsorskie szastanie pieniędzmi (według nieoficjalnych źródeł, wcześniej rocznie przekazywał do kasy PZPS 15 mln zł). Grupę Carlsberg do wyłożenia kasy na polski sport zachęciły doświadczenia z piłkarskiego EURO 2012 (była ich globalnym sponsorem).

— Siatkówka to obecnie drugi pod względem popularności sport w Polsce, dyscyplina, w której odnosimy światowe sukcesy, a nasza liga jest uważana za jedną z najlepszych na świecie. Wyjątkowe emocje, jakie budzi siatkówka, są nam bardzo bliskie, ale przede wszystkim spójne z obietnicą marki Okocim — tłumaczy Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane