
Aby pozyskać środki niezbędne do utrzymania się na rynku, sieć kin planuje emisję akcji oraz renegocjację czynszów.
„Biorąc pod uwagę niepewność co do naszej zdolności do pozyskania znacznych ilości dodatkowej gotówki oraz niepewność co do czasu, w którym poziom frekwencji w kinach może się normalizować, istnieją poważne wątpliwości co do zdolności firmy do kontynuowania działalności” – stwierdzono w oświadczeniu. Od 1 października do 30 listopada ogólna frekwencja w kinach w USA spadła o 92 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Firma oszacowała, że jej środki pieniężne i ekwiwalenty środków pieniężnych wyniosły na 30 listopada ok. 320 mln USD. Bez dodatkowej płynności jej istniejące zasoby zostaną wyczerpane w styczniu przyszłego roku.
AMC jest operatorem drugiej co do wielkości sieci kin w USA. Aktualnie otwartych pozostaje ok. 400 z blisko 600 obiektów w kraju. Akcje firmy spadły w piątek o 1 proc. w handlu przedrynkowym. Dotychczas w tym roku straciły 44 proc.